מומחי כלכלה אמריקאים: להתפרצות הווירוס תהיה השפעה קטנה על כלכלת ארה"ב

האם הצהרות בכירים בכלכלת ארה"ב בדבר השפעתו הקטנה של התפרצות וירוס הקורונה בסין, והתפשטותו ברחבי העולם ,הם סתם משאלת לב או שהם אכן מביעים דעה מקצועית על פי מיטב הבנתם בתחום המקרו -כלכלה ? 

היועץ הכלכלי הראשי של הבית הלבן, לארי קודלו, אמר היום (שלישי) כי הוא חושב שלווירוס הקורונה החדש תהיה השפעה מינימלית על כלכלת ארה"ב.

"ההערכות שלנו הן שתהיה רק השפעה מינימלית. העולם לא נמצא במחוז וו-האן," אמר קודלו בראיון לרשת "פוקס ביזנס". הוא העריך כי ההתפרצות עשויה לעלות למשק בכ-0.2 אחוז ברבעון הראשון ואולי פוטנציאל 0.2 אחוזים נוספים בהמשך.

Kudlow predicts coronavirus will have 'minimal impact' on economy

הנתונים האחרונים של סין על הנגיף מצביעים על  כ- 20,000 בני אדם שנדבקו וכ -425 אנשים שמתו ממנה.
אך בעוד שקודלו ניבא כי הנגיף לא יהיה "קטסטרופלי" עבור כלכלת ארה"ב, הוא אמר שהוא יכול לדכא  עלייה ביצוא האמריקאי לסין כתוצאה מעסקת ה- "שלב הראשון" בחודש שעבר בסחר שבין 2 המדינות.

"נכון שתנופת הייצוא מאותה עסקת סחר-שלב ראשון תארך זמן רב יותר בגלל הנגיף הסיני", אמר.

 

בתנאי העסקה, סין הבטיחה להגדיל את הרכישות מארה"ב בכ -200 מיליארד דולר, אך היא גם אמרה שהיא תעשה זאת בהתאם לתנאי השוק.

מומחי סחר העלו ספק אם סין תוכל להגיע לסך רכישות שכזה אפילו עוד לפני התפרצות הווירוס,ביטולי הטיסות אליה ושיבושים בשרשרת האספקה.

מגזרים כמו מכוניות וחלקי חילוף לרכב עלולים להיפגע קשה יותר מאשר תרופות או יצרני שבבים בגלל שיבושים בשרשרת האספקה, הוסיף.

Image result for us economy"

 

יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר ג'נט ילן הצטרפה ביום שלישי להערכתו של קודלו ,בדבר הפגיעה המינימלית של התפרצות הווירוס על כלכלת ארה"ב , וציינה כי הכלכלה התגברה על התפרצויות דומות בעבר עם מעט נזק לטווח הארוך.

"בדרך כלל מה שקרה בעבר הוא שעלולה להיות השפעה בטווח קצר כתוצאה מתוצאות המגפה, אבל בטווח הארוך נראה שיש השפעה מועטה," אמרה ילן באירוע של מרכז המדיניות של Bipartisan  בוושינגטון.

הערה: נסיקת הבורסה האמריקאית בימים האחרונים מצביעים על כך שגם העולם הכלכלי האמריקאי ואתו רוב העולם שותפים להערכה זאת.

 

 

 

כתיבת תגובה