ארדואן מאיים במבצע צבאי בסוריה על כוחות רוסיה, איראן וסוריה באידליב

רוחות מלחמה- נשיא טורקיה מאיים בפתיחת מבצע צבאי בסוריה על כוחות רוסיה,איראן וסוריה באידליב.

" אם לא לוקחים את אזהרותיינו באידליב ברצינות נתחיל נעבור למעשים. טורקיה נחושה לחתור ליציבות בסוריה והיא מוכנה לנקוט בכל הצעדים הנדרשים לשם כך, כולל שימוש בכוח צבאי. משטרו של אסד החמיר את ההתקפות באידליב. חתמנו על הסכם עם רוסיה, אך הוא מופר על ידי המשטר באופן חריג ובוטה. עבורנו זהו עניין בעל חשיבות עליונה. יש לנו מעל 3.6 מיליון פליטים מסוריה, ואנחנו לא יכולים לצפות להמשך באדישות הפליטים החדשים מציפים את גבולותינו " כך צוטט הנשיא הטורקי.

בתוך כך פעילים של "המצפה הסורי לזכויות אדם" מדווחים,כי הכוחות הטורקיים משנעים אספקה לוגיסטית וצבאית הכוללת טנקים כלי רכב משוריינים ועשרות חיילים בכניסה לכפר ע'מים, מזרחית לעיירה סרקב. הכוחות הטורקיים מתקינים עמדות תצפיות צבאיות חדשות בצומת כפר שועוב  בתוך מה שמכונה כביש אבו אל-דוהר – דרך שרהיב. הפעולה הזו חריגה ומתגרה באופן ברור בכוחות הרוסים.

מקורות במצפה הסורי דיווחו כי ראוי להזכיר ששתי נקודות אלה ממוקמות על הכביש הבינלאומי דמשק-חאלב המכונה M5. נראה כי הטורקים מתריסים נגד הרוסים ויש חילוקי דעות בין הצדדים ביחס לנקודות מסוימות החורגות מהסכמי העבר בין הרוסים לטורקים לגבי הכביש הבינלאומי.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

הערה: יש לראות את הגבהת גובה הלהבות בסכסוך בסוריה חלק מתמונה רחבה יותר הכוללת גם את לוב. ארדואן רואה איך מעשי ידיו בסוריה ובלוב "טובעים בים" . לאמור כל הסיכומים שלו בסוטשי עם פוטין לגבי נוכחות טורקית בצפון סוריה היו למעשה "קביעה לזמנה"  וכרגע פוטין החליט שהסיכומים לא תקפים יותר ופועל למחיקת הנוכחות הטורקית באידליב.

גם בלוב הצטרפה רוסיה לצד הלוחם בבעלי בריתם של הטורקים ולמעשה טורקיה רואה איך בעלי בריתם שם עומדים לפני הפסד צבאי והעלמות מהשטח מה שיגרום בעתיד להפסד מקור לאספקת אנרגיה במחירים נוחים בצורה יוצאת מהכלל.

כל מה שנאמר לעיל גרם לארדואן להעלות את מחיר ההימור ולאיים בהטלת צבא טורקיה לקרב ישיר בצפון סוריה. לא משהו שרוסיה חוששת ממנו.

 

 

כתיבת תגובה