כוח קומנדו ימי לא מזוהה חיבל פעם נוספת בצינור נפט בנמל בניאס הסורי

מנסטריון המינרלים והנפט הסורי הודיע היום,יום שני, כי טרוריסטים ,והגורמים התומכים בהם,פגעו פעם נוספת בסקטור הנפט הסורי כאשר הם חיבלו במערכת צינורות תת ימית בנמל של העיר בניאס באמצעות הטמנת מטעני חבלה על ידי אנשי צפרדע.

צוותים טכניים של מנסטריון הנפט החלו מיד לעשות הערכת מצב וכרגע הם מכינים דו"ח נזקים והמלצות מה צריך לעשות על מנת לתקן את מה שנפגע".

"עבודות התחזוקה יתקנו את הדרוש על מנת להבטיח המשך הפקת נפט" – הוסיפו במנסטריון הנפט הסורי.

רשת צינורות הנפט התת ימיות בנמל בניאס נפגעו בעבר, ב-23 ביוני 2019 , בפעולת חבלה , מה שגרם לדליפת נפט לים והרבה מהצינורות יצאו מכלל פעולה.

בפעולה אז השתמש הכוח התוקף במוקש נצמד מדגם לימפט , אותו מוקש שפגע ב-4 מכליות נפט במפרץ עומאן ביוני 2019 והטענה היתה כי אנשי צפרדע איראנים עשו זאת.

 

צינור הולכה במסוף הנפט בנמל בניאס מדרום ללטקיה בצפון מערב סוריה שחובל כבר לפני כחצי שנה:

החבלה אז התבצעה בתזמון מדוייק עם ניסיונות האיראנים לעקוף את הסנקציות האמריקאיות, האוסרות לספק נפט ומוצריו למשטר אסד בסוריה, ולספק לסוריה נפט שהיה במחסור גדול.

אפשר וגם החבלה הפעם נועדה לסכל העברת נפט ממכליות איראניות, או ממכליות פיראטיות אחרות , העושות דרכן לסוריה על מנת לפרוק מטענן במסוף הנפט של הנמל בניאס הנמצא במערב סוריה המשמש כמסוף ימי ליבוא וייצוא מוצרי נפט.

בעבר עשתה איראן מספר ניסיונות להעביר מטעני נפט לסוריה אך העולם לא עמד מנגד והערים קשיים עליהם וגרם לאספקה זאת להיות כמעט בלתי אפשרית.

מכלית איראנית הנמצאת מול נמל בניאס בניסיון לפרוק את מטענה:

תוצאת תמונה עבור ‪Banias port‬‏

כתיבת תגובה