מבזקי חדשות ליום 27-1-20 . מתעדכן

*- גורמים רשמיים במערכת הבריאות בסין מזהירים שאנשים יכולים להפיץ את נגיף הקורונה לפני שהם מראים סימן כלשהו.

*- תנועה חריגה של רכבים באתר שיגורי טילים בליסטיים בצפון קוריאה.

*- מעל 6 מליון אנשים הצליחו לחמוק יומיים לפניי שהוטל סגר כללי.ראש עיריית ווהאן מניח שאחוז גבוה מהם עלולים לשאת את הנגיף.

*- המנהל של המרכז למאבק במגיפות בג'ון הופקינס: להיערך גלובלית לכישלון בלימת הפצת הנגיף. ולהיערך למגיפה עולמית .

*- 5 טילי קטיושה פגעו באזור הירוק שבלב בגדד כאשר 3 רקטות פגעו במתחם שגרירות ארה"ב בבגדד.

כנראה תגובה על התקיפה מאתמול בצהרים על בסיס האימאם עלי ליד גבול עיראק. היו שם הרבה הרוגים. הפצצה אמריקאית למי שתוהה.

*- סוריה – כוחות המשטר מודיעים, על שליטה בעיירה מער שורין, באזור הכפרי המזרחי של נפת אידליב.

*- צנעא .. אדם המשתייך לחות'ים נהרג בשיגור כושל של טיל בליסטי.

לפחות אדם אחד נהרג, ושלושה נוספים נפצעו, כאשר טיל בליסטי התפוצץ, לאחר שהמיליציה החות'ית לא הצליחה לשגר אותו, מפרבר שמלאן צפונית-מערבית לבירה סנעא, ביום ראשון בערב, לעבר מאריב בסעודיה.

תמונה

*- הצבא הלובי מתקרב למרכז מיסרטה – ההתנגשויות באבו-קוריין ממזרח למסראטה. קרבות בטריפולי .
צבא לוב אמר ביום ראשון, כי כוחותיו השתלטו על אזורי אל-קודאחיה, אל-הישאש ואבו-קריין ממזרח לעיר מיסרטה, במקביל להתפרצות של קרבות אלימים עם מספר לוחמים בפאתי הבירה טריפולי.

*-  גורמי מודיעין במדינות ערב מתריעים: מות אבו מאזן עלול לייצר אנרכיה, חמאס ינצל את "היום שאחרי".

*- ערוץ רוסיה היום / ארבע ספינות בוערות בדרום איראן " ספינת דייג נשרפה בנמל הדרומי , על מימי המפרץ, בגלל הרוחות העזות התפשטה האש ואחזה בספינות אחרות. מהטלוויזיה הרשמית נמסר כי נערכים חקירות כדי לברר מי גרם את השרפה בסירה הראשונה.

*-על רקע טרור הבלונים ההופך לשגרתי לאחרונה, נחשף כי ארגון הטרור "חמאס" מחבר לבלונים שמשגר לעבר שטחי ישראל מצלמות לצורך מעקב. מדובר בבלוני תצפית נושאי מצלמות שנשלחים על ידי הזרוע הצבאית מכיוון עזה, במטרה לאסוף מידע מודיעיני על ישראל בעומק שטחה. על כך מסר קצין בכיר בפיקוד הדרום כי מדובר ב"יכולת מדאיגה".

*-בשנה שעברה נתפס משלוח מסתורי בו הבריחו את וירוס הקורונה. סוכנים סיניים שעבדו במעבדה קנדית הואשמו במעשה בתחקיר לאחר מכן שנערך על ידי GreatGameIndia וקישר את הסוכנים לתכנית הלוחמה הביולוגית הסינית ומשם על פי החשד שהנגיף דלף וגרם להתפרצות בווהאן .

*- ועדת קטאר לשיקום רצועת עזה מתחילה הבוקר עם העברת 100 דולר למענק הקטארי עבור 70,000 משפחות מקורבי חמאס ברצועת עזה דרך סניפי הדואר ברצועה.

*- ד״ר טל ברוש, מרכז הצוות לטיפול במגפות: נתוני התמותה של הנגיף החדש הם כשל שפעת רגילה בשלב זה. שיעור הקטלניות נמוך בהרבה מזה שנראה ב-SARS.

*- סין בונה בעיר המקור – וו האן בית חולים שני עם 1300 מיטות והוא יושלם תוך שבועיים . הראשון אמור להיות מושלם תוך 6 ימים ובו 1000 מיטות.

*- סין עוצרת יציאת משלחות רישמיות לחו"ל . הם מבינים כמה הם רצויים.

 

כתיבת תגובה