מבזקי חדשות ליום 26-1-20 . מתעדכן

*- "אם רק הרשויות האיראניות יקבלו את ההחלטה, לסוכנות הגרעין האיראנית יש יכולת להעשיר אורניום ללא הגבלה ובכל אחוז שתבחר."

כך אמר סגן ראש הסוכנות הגרעינית באיראן (עלי אסגר זריאן). דיווח שפורסם באתר הסוכנות לאנרגיה אטומית הרשמי של איראן (שבת).

*- שר החוץ הבחרייני צפוי להגיע לוושינגטון. (ערוץ 12)). האם זה חלק מחבילת העסקה? האם סעודים יצטרפו? אם כן זה בהחלט משרת את החבילה כולה שמטרתה לחץ על הפלסטינים ויכולת התקדמות מול ערבים אם יסרבו.

*- נשיא סין שי ג'ינפינג מזהיר היום(שבת) – "הנגיף עובר שלב "להתפשטות מואצת" בזמן שאנו מתמודדים כדי להכיל את התפרצות המחלה. עדיין לא ברור לנו כיצד הנגיף מתפשט בין האנשים.אנו עושים מאמצים גדולים כדי למנוע את המשך התפשטות המחלה ."

מניין ההרוגים מהתפרצות נגיף הקורונה קפץ ל -47 . יותר מ -1,500 אנשים נדבקו ברחבי העולם, רובם בסין, הונג קונג הכריזה על מצב חירום .

תמונה

*- משרד הבריאות הודיע היום (שבת) כי קבוצת אנשים ששבה לארץ מסין נמצאת בבידוד בשל חשש מהידבקות בווירוס הקורונה. המטופלים ממתינים לקבלת תוצאות המעבדה.

*- ניתן להעביר את הנגיף מבעלי חיים לבני אדם. אך ניתן גם להתפשט על ידי שיעול, התעטשות ובאמצעות קשר הדוק עם אדם נגוע או חפץ הנושא את הנגיף. משרד הבריאות בארה'ב.

*- ‏הפנטגון חושף: 34 חיילים אמריקאים נפגעו(זעזוע מוח) כתוצאה ממתקפת הטילים האיראנית על בסיס עין אל-אסד בעירק והועברו לארצות הברית לקבלת טיפולים. מתוך 34 החיילים 8 היו זקוקים לטיפול רפואי דחוף והם טופלו בגרמניה בדרך לארצות הברית.

*- בעקבות רעידת אדמה בטורקיה שהורגשה הערב (24.01.2020 בשעה 20:00) בישראל, אנו מרעננים את ההנחיות כיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה.

❗️השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד.
❗️השוהים בחוץ – יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.
❗️השוהים בחוף הים – יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי.
❗️הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

*-

 

כתיבת תגובה