ברקע הידיעות על פרסום תכנית המאה של טראמפ חשש מהתפרצות אינטיפדה

בשעות האחרונות מדווחים כי תכנית המאה של הנשיא טראמפ לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלשתינים מתחילים להתפרסם התגובות הבאות:

בכיר לשעבר (!) בבית הלבן נשמע אומר בשיחות סגורות את הדברים הבאים: "מהלך הסיפוח (בקעת הירדן) שנתניהו מתכוון ליישם מטיל צל כבד על רצונה של ישראל בקיום דו שיח אמיץ עם הרשות הפלסטינית".

ומוסיף אותו בכיר לשעבר: "יתרה מזאת, הדברים שאני שומע מקרב אנשי הרשות גורמים לי לנוע בחוסר נוחות, לא מאמין שהציבור בישראל בשל לאינתיפאדה נוספת"

מעיר הפרשן הצבאי של האתר – גיא א. : לפי השמועות על תוכן העסקה שכבר נדחתה על הסף ע"י הפלסטינים לא ניתן לשלול אינתיפאדה חדשה באיו"ש. חמאס בטח לא יהיה מתון יותר ולכן יהיה מעניין… .

*- ראש מועצה בבנימין  אמר כי "איננו יודעים כעת מה כוללת תכנית המאה של האמריקאים. אך לפי הפרסומים מדובר בהכרה במדינה פלסטינית. אם הפרסומים נכונים מדובר במלחמת עזה שתיים כאן בלב המדינה. נהיה עדים לטילים על כפר סבא ורעננה וחדירות של מחבלים לגוש דן. מדינה פלסטינית בין הבקעה לים תדרדר את האזור לרף גבוה וחדש של טרור ואלימות שלא הכרנו ואנחנו לא רוצים להכיר".

שר הביטחון, נפתלי בנט פרסם אף הוא תגובה: ״‏הנשיא טראמפ, קושניר והשגריר פרידמן הם חברי אמת של ישראל. ‏ייתכן שמדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית, לצד סיכונים משמעותיים.  ‏מפלגת ימינה תעמוד על המשמר. ‏אהיה ברור: מפלגת ימינה לא תאפשר למסור אדמה לערבים או להקים מדינה פלסטינית. ‏לאחר שיפורסמו פרטי התכנית נתייחס לגופה של תכנית ״.

Image result for ‫תכנית המאה של טראמפ‬‎

קרדיט:חברי קבוצת נציב

כתיבת תגובה