מבזקי חדשות ליום 22-1-20. מתעדכן

*- צפון קוריאה הודיעה ביום שלישי, כי היא כבר לא מרגישה מוגבלת מהתחייבויותיה, הכוללות עצירת ניסויים גרעיניים, ושיגור טילים בליסטיים ארוכי טווח, לאור ההתעלמות של וושינגטון מההתחייבויות שלה.

كوريا الشمالية تعلن إنهاء التزامها بوقف التجارب النووية

*- ‏דובר צה"ל:לפני זמן קצר זיהו כוחות צה"ל שלושה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה ונכנסו לאזור מיוער במרחב הגבול. לוחמי צה"ל שקפצו לנקודה, כיתרו את המרחב והחלו בסריקות אחר החשודים שהשליכו מטען או רימון לעבר הלוחמים. הלוחמים פתחו באש לעבר החשודים, זוהתה פגיעה.

*- וידאו: בדרך לשדה התעופה בביירות, לבנון, יש כמה שלטי חוצות, ובהם מוצגת תמונתו של אלוף קאסים סולימאני, בגודל ענק, זה מוכיח על שליטה טוטלית של נסראללה בלבנון .

*- חבר הפרלמנט האיראני אחמד חמאזה מציע 3 מיליון דולר לכל מי שיחסל את הנשיא טראמפ .

*- מצרים מודיעה על כוונתה, לשגר לוויין, שיגרום לפריחה כלכלית במצרים:
שר המדע המצרי אישר באמצעות MBC , כי מצרים החלה לייצר את הלווין, מאז ספטמבר האחרון, בפרויקט משותף בין מצרים לסין, וציין כי סין סיפקה מענק למצרים, שמטרתו לכסות את ייצור הלווין, ותחנות המעקב שלו, בנוסף לעלויות שיגורו . שיהיה בספטמבר 2020.

השר הוסיף, כי במצרים יש מפעל לייצור והרכבת לוויינים, שאינו קיים במדינות ערב שקדמו לה בתחום החלל.

הוא הסביר כי סוכנות הלוויין המצרית מונה כיום, 120 מהנדסים ומומחים בתחום החלל.

*- ראש ממשלת עיראק המתפטר, עאדל עבדול-מהדי: המדינה במצב מביך עם כולם, "עם האזרחים, ועם מדינות העולם," .. וכל התקפה על מטה דיפלומטי, היא התקפה על עיראק.(במילה אחת כאוס בעיראק).

*- מזכ"ל נאט"ו- ג'נס סטולטנברג

כלי טיס בלתי מאוישים יישלחו למרחב האווירי הרוסי, שיספקו מידע מפורט על השטח הרוסי, המוגן על ידי מערכות הגנה אוויריות.

"הם יטוסו מעל שטח נאט"ו. אבל הם יוכלו לתעד את המתרחש הרבה מעבר לגבולות ארצנו השכנה ", אמר מזכ"ל נאט"ו.

ארצות הברית החלה להעביר למדינות אירופה כלי טיס בלתי מאוישים אסטרטגיים בנייהם גלובל הוק.

*- במהלך השבוע האחרון זו הפעם החמישית שסיורי הצבא הרוסי נעצרו על ידי חיילים אמריקאים בצפון מזרח סוריה.

*- 10 משאיות עמוסות ב200 טון גז מצרי נכנסו לעזה דרך מעבר רפיח.

*- עירק: פיקוד המבצעים, מצא, את משגר הטילים שכוון לעבר השגרירות האמריקאית בצפרניה, יחד עם עוד משגר חדש עם כל הטילים שלו שמוכנים לשיגור,לפי תמונת המשגר ,רואים 3 טילים ששוגרו, ועוד 5 טילים מוכנים לשיגור.

*- רוסיה פרסה מערכות הגנה אווירית מתקדמות בשדה התעופה קאמישלי.
וזאת בעקבות מתיחות הולכת וגוברת בין הכוחות הרוסים והאמריקאים באזור הצפון מזרחי של סוריה. כאשר כל כל אחד מהצדדים מעוניין להרחיב את השפעתו על האזור, ובמיוחד על הכביש האסטרטגי חסאקה-חלב  .

*- בית המחוקקים האיראני אמר היום (שלישי) בפרלמנט כי איראן הייתה מוגנת יותר מפני איומים אם רק הייתה לה נשק גרעיני, פורסם על ידיי סוכנות הידיעות הרשמית למחצה ISNA. על איראן לבנות טילים עם ראשי נפץ "לא קונבציונאלים".

"אם היה לנו היום נשק גרעיני, היינו מוגנים מאיומים … עלינו להעמיד על סדר היום ייצור טילים ארוכי טווח המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. זו זכותנו הטבעית,כך צוטט היו"ש בפרלמנט על ידי ISNA.

*- רשות שדות התעופה האיראנית אישרה אתמול (שני) כי שני טילים גרמו להפלתו של מטוס הנוסעים אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס בתחילת החודש.

החוקרים גילו כי שני טילי Tor-M1 נורו לעבר המטוס, כך נכתב בדו"ח ראשוני שהתפרסם באתר רשות התעופה ביום שני בערב. הם ציינו והוסיפו כי החקירה נמשכת.

*- מקסיקו דיווחה ביום שני על המספר השנתי הגבוה ביותר של מקרי רצח מאז החלו הרשומות לפני למעלה מ 20 שנה.

סך של 34,582 מקרי רצח אירעו במדינה בשנת 2019, לעומת 33,369 בשנה שקדמה לה.

מבין כל החודשים בשנה, יוני היה החודש בו המספר הגבוה ביותר של נרצחים – 2,993, כך עולה מנתוניי הדו"ח שפורסם על ידיי המזכירות המנהלת של המערכת הלאומית לביטחון פנים במדינה.

*- עיראק – הפגנות נרחבות בערים נג'ף וכרבלא. המפגינים חוסמים צירים מרכזיים מבעירים צמיגים ומאיימים להסלים את מאבקם.

*- הונדורס מכריזה באופן רשמי: חזבאללה ישות טרור .

*- דיווח ברויטרס: מפציץ אמריקאי B-52H נוסף, נשלח לבסיס דייגו גרסייה:

על רקע המתיחות עם איראן, ארצות הברית שלחה מפציץ
אסטרטגי B-52H נוסף, לבסיס האווירי שלה באי דייגו גרסיה שבאוקיאנוס ההודי.

על פי נתוני תצפית מאתרים מערביים, העוסקים בתעבורה האווירית, מפציץ זה, המסוגל לשאת טילי שיוט, עם ראשי נפץ גרעיניים, ביצע את טיסתו מבסיס חיל האוויר של ברקסדייל בלואיזיאנה, לאי דייגו גרסיה.

האתרים ציינו כי לפני כן, לבסיס דייגו גרסיה, נשלחו שני מפציצים אסטרטגיים מאותו סוג לאחר תקיפת הטילים האיראניים בשני הבסיסים האמריקניים בעירק.

 

כתיבת תגובה