ארה"ב מתגברת נוכחותה הצבאית בעיראק ואף מקימה בסיס חדש על גבול איראן

זוכרים איך נשיא ארה"ב – טראמפ הודיע קבל עם ועולם כי הוא מסיג את כל כוחותיו הצבאיים מסוריה ואף הודיע כי בהמשך יפנה גם את כוחותיו מעיראק כי אין לארצו עניין במלחמות בין שבטים שנמשכות מאות בשנים ואין באופק פתרון שיפסיק את כל ההרג החסר תוחלת הזה ?

מיד אחרי הצהרתו הבומבסטית,אי אפשר להגדיר זאת אחרת,החלו אמצעי התקשורת העולמיים לדווח כי צבא ארה"ב כבר החל לבצע בפועל את הוראת הנשיא והוא מסיג את כוחותיו מזרחה לעבר בסיסים בעיראק ובמפרץ, וככל הנראה משם הם יועברו לאירופה או הביתה לאדמת ארה"ב.

אלא שמהר מאוד הבינו בארה"ב שהחלטת הנשיא לא היתה אלא החלטה "קריזיונרית" של רגע והיא עלולה להרוס באחת את כל האסטרטגיה האמריקאית שנבנתה בדי-עמל במשך עשרות שנים והושקעו בה עשרות מיליארדי דולרים. האמריקאים שראו בעיניים כלות איך כל מאחזיהם האסטרטגים נופלים כפרי בשל , וללא תמורה הולמת, לידי רוסיה ובעלות בריתה, נסוגו מכוונתם וחזרו לאייש עמדות מפתח במזרח סוריה.

גם אחרי חיסולו של הגנרל האיראני-קאסם סולימני , מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים , ליד שדה התעופה של בגדד, ומחאת ממשלת עיראק על החיסול על אדמתה בניגוד לכל חוק בין לאומי , מה שהביא אותה לדרוש מארה"ב לפנות את צבאה מאדמת עיראק,הנוכחות הצבאית האמריקאית לא פחתה.

אמנם האמריקאים דורשים פיצוי כספי כבד על כל התשתיות הצבאיות הכבדות שהם בנו בעיראק בעלות של מיליארדי דולרים , אך בפועל נראה כי האמריקאים בוחרים לעצמם שטחים בעיראק בו האוכלוסייה אוהדת אותם ומעבים את נוכחותם הצבאית בהתאם . הם כבר חושבים על הזמנים בו יאלצו לפנות חלק נכבד מכוחותיהם מאדמת עיראק בעקבות לחץ פוליטי כבד מצד הממשלה המקומית.

והפתרון הקל והנוח ובעיקר – הזמין ביותר, הוא לבנות בסיסים חדשים באוטונומיה הכורדית -כורדיסטאן שבצפון עיראק וכמה שיותר קרוב לגבול האיראני כדי לקיים בידם מנופי לחץ צבאיים על איראן עצמה במידה ויחלו לפגע באנשיהם בעיראק ובכל רחבי המזרח התיכון כפי שהבטיחו מנהיגי איראן לאחר חיסולו של סולימני.

יש לזכור כי בתגובה האיראנית על חיסולו של סולימני שהתבטאה בשיגור טילים בליסטיים וטילי שיוט לעבר בסיסים אמריקאים בעיראק נפגע גם הבסיס האמריקאי בכורדיסטן העיראקית ליד העיר ארביל.

היום פרסמו אמצעי תקשורת כורדים, אך אין לכך עדיין כל אישור מקורות רשמיים , כי בנוסף ל-2 בסיסי צבא אמריקאים גדולים שכבר פועלים כיום בכורדיסטאן , מתכננת ארה"ב לבנות עוד 3 בסיסי ענק בשטחים אלו.

על פי המקורות הכורדים ארה"ב מתכננת להקים בסיס צבאי אחד ליד העיר סולימניה – Sulimania , בסיס צבאי גדול נוסף ליד העיר חלאבג'ה – Halabja הנמצאת רק 14 ק"מ מגבול איראן ואילו את הבסיס הצבאי השלישי הם מתכוננים להקים דרומית לעיר המחוז-ארביל – Erbil.

במקביל מתכוונת ארה"ב להגדיל בטווח המידי את סד"כ כוחותיה בחבל ארץ זאת מ-50 חיילים הנמצאים שם כיום ל-2000 לוחמים בעתיד הקרוב ועוד לא הזכרנו את הסד"כ שיצטרכו להביא על מנת לאייש את 3 הבסיסים  הצבאיים הגדולים החדשים .

מיקום 3 הבסיסים האמריקאים החדשים בכורדיסטן -עיראק:

3 בסיסים חדשים אלו ,בנוסף ל-2 שכבר קיימים בחבל כורדיסטן, מתווספים לעשרות הבסיסים הצבאיים שארה"ב בנתה במהלך השנים סביב איראן על מנת "להקהות את עוקצה" ביום פקודה.

 

Image result for american bases around iran

 

 

כתיבת תגובה