החיים הבוקר חוזרים לקדמותם בביירות לאחר לילה של עימותים אלימים

הבוקר חזרו החיים הרגילים למרכז בירת לבנון, ביירות, לאחר לילה של עימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון, וההתנגשויות האלימות והאינטנסיביות ביותר מאז פרוץ המרד העממי ב- 17 באוקטובר – כך מדווח אתר החדשות הלבנוני ווטו-גייט.

صورة أرشيفية

את ההפגנות אתמול הניע  גל חדש של כעס קיצוני במחאה על דרך הקמת הממשלה החדשה בראשות ד"ר חסן דיאב.

המפגינים הביעו את כעסם כי גם לאחר 100 ימי הפגנות במהלכם דרשו להקים ממשלה ניטרלית של טכנוקרטים עצמאיים הנה מגיעה ממשלתו של דיאב ושמה ללעג את כל פעילותם.

במהלך הפגנות אתמול נחסמו גם הדרכים לשדה התעופה הבין לאומי של ביירות.

מכוניות הצליחו לעבור ברחובות מרכז העיר ביירות, לאחר שהוסרו ערימות של פסולת, שיירי שריפות, אבנים ומכשולים אחרים שמילאו את רחובות הבירה, ואילו סימני ההשחתה וההרס עדיין נראים על חזיתות המוסדות, החנויות המסחריות, הבניינים והמדרכות.

תנועת המכוניות והולכי הרגל  נפתחה מחדש מאז הבוקר , בתוך נוכחות קלה של אזרחים לבנונים ברחובות מרכז ביירות בגלל גל מזג האוויר הגרוע והגשמים הכבדים שפקדו את המדינה, וכן נראו מכוניות נעות בצורה חלקה ברחובות ובצמתים, במיוחד לאור העובדה שהיום הוא יום השבתון השבועי בלבנון.

בעוד שלמראית העין נוכחות כוחות הביטחון ברחובות נראתה רגועה, נראה כי כוחות הביטחון תגברו את נקודות הביטחון והמחסומים שנפגעו מההתנגשויות אתמול, במיוחד מול הכניסות לבית הנבחרים בכיכר אל-נג'מה וסביבתה, כאשר שריונות עמוסות בכוחות ביטחון נראו נכנסים לכיכר אל נג'מה במסגרת תגבור הנוכחות הביטחונית למקרה של התפתחות כלשהיא.

לאחר חצות החלו אנשי הניקיון לנסות ולהסיר את עקבות ההתנגשויות והשרפות שמילאו את רחובות העיר ביירות ואיתם נראית הבירה כאזור אסון, שכן מפגינים ששהו באזורי ההפגנה המרכזיים (אל-שוהאדה וריאד אל-סולח) ניקו והסירו את עקבות ההרס בשתי הזירות.

המרכז המסחרי של ביירות נראה כרגע ריק ממפגינים למרות הקריאה לבוא והראות נוכחות החל משעה 11 הבוקר מול הפרלמנט כרגע  תוהים האם המפגינים יענו לקריאה לבוא ולהתאסף מול מסגד מוחמד אלאמין , שהוא אחד המסגדים המפורסמים ביותר בבירה ובלבנון בכללותה, לאחר תפילת מג'ריב כדי להתחיל גל הפגנות חדש.

כזכור בהפגנות אמש שהיו הקשות ביותר נפצעו למעלה מ-400 מפגינים בהתנגשויות עם כוחות הביטחון הלבנוניים.

جانب من احتجاجات لبنان

 

כתיבת תגובה