בריטניה הצטרפה לחלק ממדינות אירופה שהגדירו את החיזבאללה כארגון טרור

האוצר הבריטי אמר היום, (שישי) כי הוא סיווג את "חיזבאללה" הלבנוני, באופן מלא כארגון טרור, תחת כללי הטרור ומימון הטרור, וכך נכסיו יוקפאו.
בעבר, רק הזרוע הצבאית של חיזבאללה הייתה היעד להקפאת נכסים, על פי כללי הממשל הבריטי.
ביולי 2008 אישר בית הנבחרים הבריטי רשמית, את הזרוע הצבאית של חיזבאללה ואת סיווגו ברשימת ארגוני הטרור, ומתח ביקורת בפרט על פעילותו בעיראק, ועל ניסיונו לפגוע בחיילים בריטים שנמצאים במדינה זו.
ביוני האחרון, חשף העיתון הבריטי "דיילי טלגרף", את מעצר רשת המקושרת ל"חיזבאללה "הלבנוני, שאגרה חומרי נפץ במפעל בבירה, לונדון.

ממשלת בריטניה טענה בתחילה, כי אין לנקוט פעולה נגד הזרוע הפוליטית של חיזבאללה.

בספטמבר 2018 דיווח העיתון הבריטי "הגרדיאן," כי "מספר חברי הפרלמנט הבריטי, קוראים לסווג סיווג מוחלט את הארגון כארגון טרור. ואז שר החוץ, ג'רמי האנט, דחף לכיוון זה וקרא לפעולה קשה יותר נגד חיזבאללה, זה נחשב לזרוע איראנית ", לפי העיתון.
הממשלה הבריטית טענה כי אין לכלול את האגף הפוליטי של "חיזבאללה", מכיוון שעל הממשלה, בעצת מנגנוני הביטחון דרשו, לשמור על איזון ולהישאר בקשר עם ממשלת לבנון, שחיזבאללה היא חלק ממנה, על פי העיתון הבריטי. .
לאחר דיון שנמשך חודשים ארוכים, אישר הבונדסטאג הגרמני , בדצמבר האחרון,הכולל את רוב מפלגות הקואליציה השלטת, הכוללת את האיחוד הנוצרי והסוציאליסטי, ותמיכה של מפלגת האופוזיציה הליברלית, תזכיר שקרא לממשלה הפדרלית להטיל איסור כולל על פעילות חיזבאללה הלבנונית. בגרמניה, בעוד המפלגות הירוקות, והשמאלניות של גרמניה נמנעו מהצבעה,

על פי אתר "Rourbarone", הממשלה הפדרלית שוקלת כעת להטיל איסור על ארגון "חיזבאללה" הלבנוני, על פי חוק העמותות. הוא הצהיר כי פורום החירות המזרח תיכונית בברלין, מוסד ייעוץ פוליטי עצמאי, מברך על גישה זו. ארצות הברית גם מסווגת את חיזבאללה כארגון טרור.

عقوبات بريطانية على "حزب الله" بعد تصنيفه بالكامل إرهابياً

כתיבת תגובה