איראן מסבירה את שורש הטעות שהביאה להפלת מטוס הנוסעים האוקראיני בטהרן

סוכנות הידיעות טסנים מפרסמת כי – סגן ראש מערכת המשפט באיראן אמר, כי כמה אנשים נעצרו, בגלל הטעות האנושית שעמדה, מאחורי ההתרסקות האחרונה, של מטוס נוסעים אוקראיני ליד טהראן, שהביא למותם של כל 176 האנשים שהיו על סיפונו.

הבכיר האיראני טען בטקס הזיכרון לגנרל קאסם סולימאני בפרובינציית צפון-מזרח גולסטאן, ביום שלישי בערב, כי הרשות השופטת מנהלת את הנושא מקרוב.

בכיר ברשות השופטת המשיך ואמר כי עד כה, כמה אנשים נעצרו בגלל הפלת המטוס הלא מכוונת .

מצגת הפלת המטוס באירן

בהצהרה ביום שבת אמר המטה הכללי, של הכוחות המזוינים האיראניים, כי האירוע התרחש בעקבות תקיפת טילים איראנים , על בסיס צבאי של האמריקנים בעיראק, ועם צפי אפשרי, של פעולות צבאיות עוינות נגד איראן.

"בעקבות האיומים מצד הנשיא, והמפקדים של צבא ארה"ב, כי מספר גדול של יעדים ברפובליקה האסלאמית, של אדמת איראן, ייפגעו במקרה של פעולת תגמול, ובהתחשב בעליה חסרת תקדים בתנועת מטוסים באזור. משמרות המהפכה האיראנים היו ברמת המוכנות הגבוהה ביותר, כדי להגיב לאיומים אפשריים ", נכתב בהודעה.

עוד נאמר כי הטיסות הצבאיות של כוחות האמריקניים, היו סביב איראן, לאחר מתקפת הטילים, והיו דיווחים, כי כלי טיס עוינים המהווים איומים על מרכזים אסטרטגיים איראניים, התגלו על מסכי מכ"ם, מה שהפך את ההגנה האווירית האיראנית ליותר רגישה.

ההצהרה הוסיפה כי מטוס הנוסעים האוקראיני, התקרב לאתר צבאי רגיש של משמרות המהפכה האיראנים, בפרופיל הדומה לזה של מטוס עוין, וכי "טעות אנושית" גרמה למטוס הסילון להיפגע שלא במתכוון, מה שהוביל למותם של הנוסעים.

הוא גם התנצל על הטעות האנושית, והביע השתתפות בצער עם משפחות השכולות, של הקורבנות, תוך ביטחון ש-"רפורמות מהותיות בתהליכים המבצעיים, של הכוחות המזוינים ימנעו הישנות טעויות כאלה".

תמונה

קורבנות ההתרסקות ביום רביעי שעבר כללו 82 איראנים, 63 קנדים, 11 אוקראינים, 10 שוודים, ארבעה אפגנים, שלושה גרמנים ושלושה אזרחים בריטים.

כל 176 האנשים שעלו על מטוס בואינג 737, כולל תשעה אנשי צוות, נהרגו כאשר המטוס התרסק מעט לאחר ההמראה משדה התעופה ביום רביעי בבוקר.

בינתיים רוב חברות התעופה בעולם נמנעים לטוס בשמי איראן לאחר ההודאה על ההפלה בטעות.

תמונה

נשארה שאלה מרכזית אל האיראנים, אם המצב הצבאי היה מתוח עד כדי כך, מדוע לא סגרו את הטיסות האזרחיות, משדה התעופה, כאשר לטענתם, היתה תנועה אווירית כבדה, וזה הדבר הראשון שעושה כל מדינה אחראית ולא טרוריסטית, כמו איראן, שחיי אדם שווים בעינהם, כקליפת השום.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

תמונה

כתיבת תגובה