נאסראללה הוזעק להציל את המיליציות השיעיות בעיראק אחרי חיסול סולימני

"האתר עין המזרח התיכון" מוסר, כי אירן ביקשה מנסראללה, לאחד את מנהיגי "המליציות העירקיות".

ההתנקשות במפקד כוחות קודס במשמרות המהפכה האיראניים, קאסם סלמני, הותירה ,ככל הנראה, חלל ריק, ואילץ את איראן לפנות לשיטות אחרות לאיחוד התנועות הנאמנות לה, כך על פי דיווח חדש שפרסם אתר החדשות האנליסטי של העין המזרח התיכונית.

מהאתר נמסר, כי הקבוצות המגובות על ידי איראן בעיראק, הסכימו להסיר את המחלוקות ביניהן, ולתמוך בהאדי אל-אמירי, כמפקד החדש של מיליציות אלחשד אלשעבי. המהלך הוא חלק מתכנית רחבה יותר, בה מילא מזכ"ל החיזבאללה הלבנוני, חסן נסראללה, את תפקיד המתווך, כדי להרגיע את המתחים בין הקבוצות, וליצור "התנגדות מאוחדת " נגד הכוחות האמריקניים במדינה.

תמונה

האתר דיווח כי הדבר נעשה בפגישה שהתקיימה בביירות, ביום חמישי האחרון, לאחר שאיראן ביקשה מנסראללה, לארגן את המליציות העירקיות, בעקבות ההתנקשות בסולימני ומפקד המליציה של חיזבאללה העירקית – אבו מחדי אל-מוהנדיס, בתקיפה, לפני כשבועיים.

באתר נמסר, כי מרבית מפקדי המיליציות הללו, נסעו אז לטהראן, ביום ראשון שעבר, לפני שפגשו את איש הדת העירקית המשפיע, מוקטאד אל-סאדר, יום לפני כן בעיר קום.

הוא הוסיף, כי למרות שהמטרה המוצהרת של פגישות אלה, היא לגייס קבוצות אופוזיציה במשותף , להתנגדות לנוכחות ארה"ב בעיראק, "עין המזרח התיכון" השיגה מידע מכמה ממקורותיה, וקבעה, כי מפגשים אלה נועדו להרגיע את המאבק על המנהיגות בעקבות החלל שנוצר  בין המיליציות היריבות, שגיבתה איראן לאחר הריגתו של סולימאני ומוהנדיס. "

תמונה

בפגישות אלה הסביר האתר, אספו את כל מפקדי מיליציות "אסיב אהל אל-חאק", "גדודי חיזבאללה", "חיילי האימאם", "גדודי אדון הקדושים" ו"גדודי אימאם עלי ", בתגובה לקריאת נסראללה לשים את המחלוקות בצד ולהגיע לרגיעה בחזית הפנימית , בעקבות התקיפות האמריקאיות.

גורם בעין המזרח התיכון ציין, כי הפגישה עם אל-סאדר, נועדה "לסלול את הקרקע המתאימה, להקמת חזית התנגדות אחידה, לנסיגת הכוחות האמריקאים, וכל הכוחות הזרים מעיראק ולתיאום לאיחוד כל עמדות הכוחות."

מנהיגים עירקים ובכירים בפוליטיקה אמרו לעין המזרח התיכון , כי מרבית המפגשים הללו נועדו, "לפתור מחלוקות וסכסוכים פנימיים, בין הקבוצות השונות, המרכיבות את כוחות המליציות, קבוצות שהוקמו על ידי הממשלה העירקית, הכוללת את כל הפלגים השיעים, שהוקמו בשנת 2014 כדי להילחם לצד כוחות הביטחון העירקיים והכוחות הכורדים נגד דאעש.

תוצאת תמונה עבור "الحشد الشعبي"

הדו"ח סקר את ההיסטוריה, של "מיליציות אלחשד אלשעבי על כל עדותיו וזרמיו " , והתייחס לעובדה, שהזרמים השונים בו היו חלוקים, בינם לבין עצמם ,בכמה נושאים, כולל "שאיפה עזה לרווחים כספיים, וחתירה לשליטה, על עמדות משפיעות בממשלה בעיראק".

בדו"ח נטען כי קיימת תחרות, על "הברחת נפט, וגרוטאות, מדרום מוסול בשנים האחרונות" בין פלגי המליציות השונים, וזה יצר איבה בין מנהיגיו שנפגשו לאחרונה בביירות עם מזכ"ל חיזבאללה.

"עין המזרח התיכון " הוסיף כי סכסוך שלישי התפרץ לפני מספר שבועות, בין שתי קבוצות בתוך חיזבאללה העירקית, על כמה מההישגים שהשיג מפקד המקורב למוהנדיס. הסכסוך הסתיים, בעריקתו של אחד המפקדים, והודעתו על הקמת מיליציה עצמאית.

מפקד שנכח בפגישה בביירות, אמר בראיון ל"עין המזרח התיכון " כי הפגישות שהתקיימו בביירות בחסות נסראללה" נועדו להגיע לרגיעה בין הפלגים הללו ". המפקד המשיך ואמר: "איראן ביקשה מנסראללה למלא את אותו תפקיד , שסולימאני מילא בעירק , לקבלת החלטות מסוימות."

אותו גורם טען, כי "איראן צריכה לפחות שלושה חודשים, כדי להתארגן ולהחליט כיצד לנהל את הפלגים, בינתיים המצב בפלגים יישאר כפי שהוא כעת."

"ميدل إيست آي": إيران طلبت من نصر الله توحيد قادة "الحشد الشعبي"

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה