נתניהו: "ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני" -תגובות ברקע הדברים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בתוכנית הגרעין האיראנית. איראן חושבת שהיא תשיג נשק גרעיני, אני שב ואומר – ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. אני גם קורא לכל מדינות המערב להטיל את מנגנון הסנקציות האוטומטיות באו"ם, snapback sanctions, עכשיו."

תמונה קשורה

המומחה הצבאי של אתר נציב.נט מתייחס ספציפית לאותו קטע בדברי נתניהו שטען כי " ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני " ואומר:

לאורך השנים ישראל השקיעה מיליארדים בסיכול שיבוש ובעיקר עיכוב פרוייקט הגרעין שבתכנון היה אמור להעמיד את איראן עם יכולת גרעינית מוצהרת וממשית (5 פצצות לפחות).

בפועל חיסולי מדענים, הפללת מתקנים, תקיפות סייבר וסיכול מכונות וציוד הקשו על האיראנים ועיכבו מאוד את הפרוייקט.

האיראנים למדו את לקח השמדת הכור העיראקי והלכו מלכתחילה לכמה צירים בכמה אתרים במטרה להבקיע באחד מהם.

כרגע ציר הצנטריפוגות והעשרה הוא הציר המוביל והוא מאפשר להם יצירת חומר בקיע בהעשרה צבאית. לצד ציר העשרה נדרש גם ציר בניית מנגנון הנפץ והיכולת לייצר מהחומר הבקיע פצצה בגודל אפקטיבי ושניתן להכניסה לרש״ק של טיל שיהאב ושכל העסק יעבוד. לזה נדרש המסלול הצבאי שחלקו הופלל ונחשף בגניבת ארכיון הגרעין (הישג בפני עצמו).
כיום סיכול והשמדת הפרוייקט הקיים הוא מהלך שנמצא בגבול המעטפת המבצעית של ישראל.

לא בלתי אפשרי אבל בקצה הגבול ובמחירים קשים.

היו כמה מהלכים בנושא שלא המקום לפרט אבל הם היו יכולים לשבש ולעכב לשנתיים שלוש. השמדה והחזרת היכולת עשור אחורה נמצאת רק בידי האמריקאים עם יכולת תקיפה בפצצות ענק עם מפציצים חמקניים בכמה אתרים בו זמנית. יכולת שאין לישראל.

תמונה קשורה

בעל ערוץ "סבאבו בטלגרם" מעיר:

פרוייקט הגרעין האיראני ממודר ובלתי ניתן לחדירה ובעיקר חמץ שעבר עליו, ומשכך ישראל מפצירה במדינות האיחוד על כוונתה למשוך ידיה מעמדת רב החובל. טרם התקבלה תגובת האיחוד.

תוצאת תמונה עבור ‪nuclear iran‬‏

 

כתיבת תגובה