מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 14-1-2020 . מתעדכן

*- טהראן שולחת איגרת אזהרה ליוון כי אם היא תאפשר את השימוש בבסיסים צבאיים של ארה"ב ביוון בתוקפנות אפשרית נגד איראן, הדבר יחשב כ"מעשה עוין" ואיראן לא תמנע מלהגיב באופן ברור ומכריע .

שר החוץ היווני ניקוס דנדיאס בתגובה-

"אנו בעלי ברית של ארה"ב, ולכן אנו עומדים לצד בעלי בריתנו בתקופות קשות. אני מבין שההחלטה הספציפית הזו של חיסול גנרל איראני התקבלה על ידי התחשבות באינטרס הלאומי של ארה"ב ואנחנו עומדים לצידה ומכבדים כל החלטה." – Finanz-Nachrichten

*- מלך ירדן: "בקרוב תוצג תוכנית השלום במזרח התיכון של טראמפ ונבחן במה מדובר."

*- נשיא איראן מעביר חוק בפרלמנט  שהפנטגון שעסק בחיסול סולימאני יוגדרו כ"ארגון טרור ". RT Newsline

לפי הצבעת הפרלמנט, כל חברי הפנטגון, המוסדות והחברות המזוהים ומפקדי ארה"ב שתכננו וביצעו את ההתנקשות של קאסם סולימאני, לשעבר מפקד כוח קודס של חיל משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC), יכנסו בנוסף לרשימה .

*- קמפיין "הלחץ המרבי" של ארצות הברית לא הוביל לשינוי בהתנהגותה של איראן – למרות כי הסנקציות האמריקניות פגעו קשה בכלכלת איראן.

כפי שמצויין בדו'ח זה המציג עובדות, נתונים וניתוחים חדשים, ניתן ללמוד כי המספר הולך וגדל של לוחמים לא-מדיניים בתימן, סוריה, עירק, לבנון, אפגניסטן ופקיסטן – כולל כמעט עלייה של 50 אחוז מאז 2016. בזכות איראן כוחות אלה מצוידים טוב יותר בכלי נשק ומערכות מתוחכמים ביותר.

שינוי גאופוליטי צריך להיות מונע על ידי האיראנים בלבד.

המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים csis.דו'ח מקצועי ומפורט 109 עמודים.

*- אלכסנדר שרין, סגן יו"ר משרד ההגנה הרוסי , מאשר בראיון לשדר התקשורת הרוסי FAN כי מתנהל משא ומתן על מכירת S-400 בין רוסיה לעיראק.

*- קריסת המטבעות של 2 מדינות שכנות בתוך כמעט לילה.
בלבנון שער המטבע שהיה 1500 לירה לבנונית לדולר נפלה לערך של 2450. והלירה הסורית הגיעה ל-1020 לירות סוריות לדולר .
מצב כזה יכול להביא להתמוטטות הסדר הציבורי במדינות אלו עם כל ההשלכות.

*- בימים אלו יש תרגיל צבאי רחב היקף במצרים הנקרא- "קאדר 2020" או בעברית "יכולות (צבאיות) 2020 " ,שהינו תרגיל רב זרועי כולל הפעלת סד"כ ימי גדול בים התיכון. נראה כמו הדגמת יכולות מול הטורקים שלא ינסו התערבות צבאית בלוב .

(קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב)

*- חדשות העולם הערבי – שר החוץ והמודיעין הישראלי מאיים על חיסול נסראללה :

שר החוץ והמודיעין, ישראל כץ, איים על מזכ"ל "חיזבאללה" הלבנוני, חסן נסראללה, כי "ירידה לבונקר" לא תציל אותו מחיסול אם יתקוף את ישראל.
"נסראללה לא מפסיק לתקוף את נתניהו, ולאיים על ישראל, יהירותו גוברת", אמר כץ בציוץ שפרסם בתחילת יום שני.
"הוא היה זה שנאלץ להיכנס לבונקר, בגלל אזהרות אדוניו האיראניים שישראל עומדת לחסל אותו. אם הוא יאתגר את ישראל הפעם גם הבונקר לא יעזור לו."

وزير الخارجية والاستخبارات الإسرائيلي يهدد نصر الله بالتصفية

*- קריאת תיגר של תושבי לבנון לנסראלה.
הו סייד חסן נסראללה, הדיבורים שלך על איראן ועירק ועל קאסם סולימאני , והסכסוך עם אמריקה, לא נוגע לנו כלבנונים, אז תושבי מכה ( כנראה הסונים), יודעים טוב יותר על עמך(כנראה השיעים), ועדיף לך להימנע מלהכניס את האף לעניינים של אחרים, זה לא יאכיל את ילדינו,ולא יבטיח לנו חשמל, ולא ימלא את החוב הציבורי של לבנון בספירה, בגלל מעורבותך במשברי האזור.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- האמריקאים ידעו על כוונת סולימאני לטוס באותו הלילה מדמשק לבגדד עוד לפני שיצא מביירות. נגמרו ימי הסוכן המסתתר מאחורי עיתון ועושה שיחה מטלפון ציבורי עם מילות קוד. שיירה מביירות לדמשק גוררת אחריה חתימה ארוכה של פעילות סיגינטית שלא ניתן להעלים אותה. חבל על עובדי חברת התעופה שבטח תלויים הפוך באיזה מרתף ויודו בסוף שרצחו את ארלוזורוב.

*- סגן ראש חברת התעופה אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס, איגור סוסנובסקי, האשים את איראן שלא הייתה אחראית לסגירת שדה התעופה לאחר תקיפות האיראניים על הכוחות האמריקניים בעירק, כך דיווחה ביום שבת סוכנות הידיעות אינטרפקס.

 

כתיבת תגובה