משטר האימים האיראני לובש מסכה של "מבקש שלום ורדפהו"

נשיא איראן, חסן רוחאני, הדגיש כי טהרן מוכנה לקיים יחסים קרובים עם כל המדינות האזוריות והוסיף: "אנו מאמינים כי הפילוג בקהילה האסלאמית אינו מועיל לאיש ואנו מברכים לחלוטין על מאמצי פקיסטן לקדם שלום ויציבות אזוריים בהקשר זה".

רוחאני קיים ביום ראשון בערב פגישה עם שר החוץ של  פקיסטן, שאה מחמוד קורשי, והתייחס לתנאים השבריריים באזור, באומרו: "בתנאים הנוכחיים, עלינו כולנו לשתף פעולה זה עם זה כדי ליצור שלום ויציבות ולהקל על המתחים".

רוחאני הדגיש כי מלחמה ומתחים באזור עלולים להיות מסוכנים מאוד, וטען כי "איראן, אף שהייתה מוכנה לחלוטין להגן על האינטרסים שלה, מעולם לא ניסתה להצית מלחמה באזור, כך שהמבצע נגד הבסיס האמריקאי היה למעשה בתגובה למעשה הפלילי של ארצות הברית".

"כיום, כולנו חייבים להאמין כי הדיאלוג ושיתוף הפעולה ההדוק בין המדינות והממשלות המוסלמיות באזור הם לטובת כולם ואלו שיהיו בכל סוג של פילוג יסבלו – סכסוך ומלחמה", כך אמר נשיא איראן.

רוחאני הדגיש את חשיבות העמקת היחסים בין איראן לפקיסטן ואמר כי "גבולות איראן-פקיסטן צריכים להיות גבולות של שלום ושל חברות ואסור לנו לאפשר לקבוצות מסוימות להפוך את גבולותינו לחסרי ביטחון".

נשיא איראן גם טען כי "מנהיגי ארצות הברית בבית הלבן, כמו גם המשטר הציוני, יחד עם מנהיגי הטרור הבכירים בעולם כולל דאעש, היו בין שתי הקבוצות ששמחו מרצח סולימאני, ואילו האנשים שמבקשים שלום ויציבות באזור היו עצובים בגלל זה".

"אנו מצפים מכל המדינות לגנות בחריפות את הטרור הממלכתי של ארצות הברית", ציין רוחאני.

בתורו, שר החוץ הפקיסטני אמר כי "פקיסטן אינה מאפשרת שימוש בשטחה כדי להוות איום על מדינות אחרות, ובמיוחד על איראן".

"פקיסטן רואה עצמה כשותפה של שלום ויציבות למען איראן ואינה רוצה להיות שותפה לסכסוך הפוגע באזור ובעיקר באיראן", כך אמר שר החוץ הפקיסטני.

תוצאת תמונה עבור הוצאות להורג איראן

כתיבת תגובה