איראן:המטוס האוקראיני הופל בגלל "טעות אנוש" וההשלכות לגבי משגרי הטיל

איראן טוענת כי המטוס האוקראיני שהתרסק השבוע מחוץ לטהרן טס קרוב לאתר צבאי רגיש ויורט בגלל שגיאה אנושית "בזמן משבר שנגרם על ידי הרפתקנות אמריקאית".

בהצהרה שפרסם ביום שבת המטה הכללי של כוחות הצבא האיראניים נאמר כי בעת האירוע, הכוחות היו בכוננות הגבוהה ביותר.

"איראן מתחרטת עמוקות על הטעות ההרסנית הזו", כך צייץ בטוויטר נשיא איראן, חסן רוחאני.

"המחשבות והתפילות שלי הולכות עם כל המשפחות האבלות – אני מביע את תנחומיי הכנים", הוסיף רוחאני.

שר החוץ, מוחמד ג'וואד זריף, צייץ גם הוא והביע "חרטות עמוקות, התנצלות ותנחומים של העם באיראן, על משפחותיהם של כל הקורבנות, ומדינות אחרות שנפגעו".

"יום עצוב: מסקנות ראשוניות של החקירה הפנימית של כוחות צבא – טעות אנושית בזמן משבר שנגרמה על ידי הרפתקנות אמריקנית הובילה לאסון", צייץ זריף בטוויטר.

מהמטה הכללי של כוחות הצבא האיראניים נמסר כי האחראים לירי מטוס הנוסעים "יובאו" מייד לפני הצדק הצבאי.

"על ידי ביצוע רפורמות מהותיות של תהליכים מבצעיים ברמה של כוחות הצבא, אנו לא ניתן לחזור על טעויות מסוג זה", הוסיפה ההצהרה.

בינתיים כל אזור נפילת המטוס נוקה משרידים ולא רואים יותר כל סימן לטרגדיה שקרתה שם.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

תמונה

הערות ברקע הידיעה:

*- לאחר ימים של הכחשות נמרצות ואי נכונות להעביר לידי מומחי חברת בואינג, יצרנית המטוס שהתרסק , לפענוח , ולאחר התחלת הופעות סירטונים המוכיחים יותר ויותר שאכן המטוס הופל בטיל נ"מ , לא נותר לאיראן אלא ללכת בדרך שכולם הלכו בה,בנסיבות דומות , להודות ולשלם פיצויים ולנסות לסגור פרק זה לפני שאף חברת תעופה בין לאומית תסכים לטוס בשמיה ותהפוך אץ איראן למדינה "מצורעת" יותר מאשר היא כבר עכשיו. אוליי ההודאה האיראנית כבר איחרה את המועד היות וחברות תעופה רבות כבר הודיעו על השעיה זמנית של טיסותיהן בשמי איראן.

*- הודעת המטה הכללי  האיראני על "הבאת" האחראים לדין צבאי משמעותה אחת בלבד: כל מי שהיה נוכח בסוללת הנ"מ הרצחנית ויודע איך נתקבלה הפקודה להפיל את המטוס ובאיזה דרג נפלה ההחלטה,מהווה כרגע סיכון ממשי לכל דרגי השלטון עד לעמדה הבכירה ביותר, והם כנראה ייעלמו לעד, כנראה בסוג הפתרון המקובל בחבל ארץ זה- ביום תאונה ומוות מיידי.

אף אחד בשלטון האיראני לא יכול לקחת בחשבון את האפשרות כי ביום מן הימים עדים אלו יצוצו בעולם החופשי ויספרו את האמת או אז ייחרץ גורלם של נותני ההוראות לשבט.

*- אין ספק כי לאחר שישקע אבק האירוע הקטלני הזה יעשו חברות התעופה בעולם את החשבון הפרטי שלהם האם נכון להמשיך ולא לטוס בשמי איראן או להמשיך לעשות עסקים עם משטר רצחני גם אם בעתיד לנוסעים במטוסיהם צפוי גורל דומה? לאף אחד אין ספק מה יוחלט!

לכסף יש ריח נורא של גוויות חפות מפשע , אם היא מוכתמת בדם!בל את מי זה מעניין כל עוד זה מרפד את המאזנים ולא צריך לתת הסברים למועצות המנהלים הרואות רק את רווח החברה במשקפיהם צרות העדשה , גם אם את שדה הראיה מפריעות מעט טיפות דם.

*- הערת הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. :

הודעת המטה הכללי האיראני על "הבאת" האחראים לדין צבאי משמעותה אחת בלבד: כל מי שהיה נוכח בסוללת הנ"מ הרצחנית ויודע איך נתקבלה הפקודה להפיל את המטוס ובאיזה דרג נפלה ההחלטה,מהווה כרגע סיכון ממשי לכל דרגי השלטון עד לעמדה הבכירה ביותר, והם כנראה ייעלמו לעד, כנראה בסוג הפתרון המקובל בחבל ארץ זה- ביום תאונה ומוות מיידי.

לפי טענת מפקד חיל האויר וההגנא של המשה״מ ההחלטה על ההפלה הייתה בדרג המשגר ללא תיאום ואישור מפקדים (נוהל מקובל בתקופת מתיחות) בגלל לחץ זמנים מזיהוי מטרה ועד הפעלה. סביר שהחקירה תתמקד במפקד המשגר בחייל שלחץ על הכפתור ובמפקד הגדוד. לא מעבר. ולכן לא צפויים היעלמויות ותאונות אלא חקירה והאשמה של דרג זוטר יחסית עד כדי לקיחת אחריות פיקודית של מפקד חיל האויר וזה בתסריט קיצון.

מצגת הפלת המטוס באירן

גופות הרוגי המטוס באתר ההתרסקות:

תמונה

 

כתיבת תגובה