מבזקי חדשות ליום 10.1.2020 . מתעדכן

*- מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה האיראנית (IRGC), אמיר עלי חג'יזדה, נראה במסיבת עיתונאים, ששודרה ביום חמישי על ידי הטלוויזיה הממלכתית באיראן, כשהוא לצד דגל איראן ודגלי רשת הכוחות האזוריים, המשוייכים לאיראן באזור.

הדגלים מראים את מגוון ארגוני פרוקסי של איראן ברחבי האזור, זאת לצד הארגונים הצבאיים של איראן, ומעלים תשומת לב לרשת הכוח האזורית הרחבה של איראן – רבים מהארגונים הוגדרו כארגוני טרור על ידי חלק גדול מהקהילה הבינלאומית.

*- טראמפ הבין שאי אפשר לבד: לאחר שנים שבהן עוסק טראמפ בעירעור ברית נאט"ו, מקיים מלחמות סחר עם מדינות ומטיל סנקציות על מי שלא מיישר קו עם דרכו, טראמפ כעת מבקש את עזרתן של בנות בריתה של ארצות הברית לעזור לה להתמודד מול איראן – האם כעת המדינות, שמולן הוא הפעיל את עושרה הכלכלי של ארצות הברית כנשק, יעניקו לו הזדמנות נוספת ויצטרפו אליו?

זאת אחת מהשאלות החשובות עכשיו לעתידה הגיאו-פוליטי של ארצות הברית על הבמה הגלובלית – האם העולם יכול לנוע בחזרה מעולם "רב קוטבי", שאליו שואפים כמה ממדינות המפתח במשחק הגלובלי, ולהתלכד שוב סביב ארצות הברית, ובכך למעשה להציל את מעמדה הגיאו-פוליטי?… הימים הבאים יספרו את הסיפור.

*- תיאוריית המפץ הגדול – מנהיג צפון קוריאה ודאי מתבונן בהתנהלותה של ארצות הברית מול איראן ולמד כי הפעלת לחץ על טראמפ יכולה להביא אותו למשא מתן בתנאים טובים.

קים ג'ונג און מתבונן בהתנהלותה של איראן מול ארצות הברית ומסיק את מסקנותיו, סביר ואחת מהן זה לקיים מבחני נשק שיביאו את טראמפ לשולחן המשא ומתן בתנאים שהוא מעוניין בהם.

אחרי שנתיים של דיפלומטיה לא מוצלחת, צפון קוריאה עלולה להמר על החשש של טראמפ מעימותים צבאיים, תוך כדי שהיא מנסה ללחוץ עליו צבאית, בסבירות שטראמפ גם יהיה "לחיץ" בגלל שנת הבחירות, הרי הוא מקווה לזכות שוב ברוב הקולות – לכן ייתכן כי קים סבור שאסטרטגיה פרובוקטיבית יותר יכולה להצליח לו בעת הזו מול טראמפ.

*- סגן הרמטכ"ל של צבא איראן, מוחמד-רזא אשתיאני, אמר כי מתקפת הטילים של איראן על בסיסים צבאיים של ארצות הברית בעיראק חשפה את הפאר המזויף של ארצות הברית בזירה הבין-לאומית.

הוא אמר את דבריו בשולי ביקורו בתערוכת "התנגדות", שנערכה ביוזמתה של הקרן לשימור עבודות וערכי הגנה קדושים.

"תחת ההנהגה החכמה של המהפכה האיסלאמית, הרפובליקה האסלאמית של איראן שוב הראתה את גדולתה לעולם, ועשתה דבר גדול כל כך, שאף כוח אחר לא העז לבצע, משימה כה גדולה לפני כן", כך אמר סגן הרמטכ"ל האיראני.

כיום איראן חייבת את כוחה ואת סמכותה בזירה הבין-לאומית לאומץ לבם של גדולים, כמו ההרוג קאסם סולימאני, הוא הוסיף.

"אויביה של איראן הפכו נואשים ומאוכזבים לחלוטין, כך הוא טען והוסיף: "בנסיבות אלה, נשיא ארצות הברית הבוגד, טראמפ, ביקש שיתוף פעולה עם איראן".

בהסתמך על הסיוע של האל יתברך, איראן ממשיכה את דרך ההתנגדות שלה בתוקף ו"אנחנו מאמינים שניצחונות אלה יימשכו והמדינה תנוע קדימה בכל הזירות עם כוח האמונה".

*- שגריר רוסיה בלבנון, אלכסנדר זאסיפקין, הדגיש כי המצב בסוריה עומד להיפתר, מה שמצביע על כך שביקורו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בסוריה ופגישתו עם הנשיא, בשאר אל-אסד, יש "קונוטציות נהדרות וחיוביות".

בהצהרה בטלוויזיה שפורסמה ביום רביעי, הצביע זאסיפקין כי הביקור המגיע לאור האווירה המתוחה באזור, מוכיח לעולם ששתי המדינות מאמצות עמדה איתנה, משולבת וסולידית.

הוא ציין כי המפגש בין שני הנשיאים הוא משמעותי ביותר, בכל הנוגע לציור המאפיינים של השלב הקרוב, לחידוש הפעולה נגד הטרור ושיתוף פעולה מקיף, שיש לו קונוטציות משמעותיות בזירה הבין-לאומית ובאזור.

זאסיפקין ציין כי המצב בסוריה מתפתח ופונה לפיתרון וזה המסלול העיקרי עליו הסכימו כל הצדדים.

*- למרות כי לקנדה ואיראן אין קשרים דיפלומטים ישירים, שר החוץ האיראני, מוחמד-ג'וואד זריף, ועמיתו הקנדי, פרנסואה-פיליפ שמפיין, שוחחו בטלפון היום (חמישי) על סוגיות הנוגעות לקורבנות תאונות המטוס האוקראיני.

*- איראן מוכנה לנהל משא ומתן על היבטים שונים של הסכם הגרעין, זאת אם ארצות הברית תחזור להסכם, כך אמר שגריר איראן באו"ם, מג'יד טאכט-רבאנצ'י, על פי דיווח של TASS.

לדבריו, עדיף שארצות הברית תחזור לתוכנית ולמשא ומתן, במקרה כזה איראן תהיה מוכנה לדיונים.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- איראן דוחה את הצעתה של ארה"ב לשיחות "ללא תנאים מוקדמים" .

שגריר איראן באו"ם, מג'יד טאכט רבאנצ'י- הצעת השיחות של ארה"ב אינה תמימה שיתוף פעולה או שיחות אינם על הפרק.

איראן תממש את זכותה הלגיטימית להגנה עצמית מתוקף סעיף 51 של אמנת האו"ם.

*- נקמת המפגינים העיראקים: סרטון שהופץ … מטה מפלגת חיזבאללה הטרוריסטית נשרף שוב בד'י קאר, בתגובה לשריפת אוהלי המפגינים בכיכר אל-חבובי אתמול.

*-עירק | מפגינים דורשים את התפטרותו של מפקד המשטרה במחוז ואסית לאחר שאיים על המפגינים במוות אם ימשיכו לחסום כבישים ולסגור בתי ספר.

אתר Nziv.net מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל:  [email protected]

כתיבת תגובה