המסר האיראני בירי הטילים לעבר אירביל שמשנה את תמונת המצב

אתמול ירתה איראן עשרות טילים בליסטיים וטילי שיוט משטחה לעבר בסיסי צבא בעיראק המארחים כוחות צבא אמריקאים .

בפועל ירתה איראן טילים לעבר בסיס חיל האוויר העיראקי עין אלאסד שהינו גם הבסיס הצבאי האמריקאי הגדול בעיראק וכן ירתה לעבר בסיס צבאי באזור אירביל שבצפון עיראק.

וראה זה פלא! לאמריקאים לא היו כלל נפגעים. אפילו חייל אחד לא נשרט.

רשת CNN ,המצטטת גורמים בארה"ב טוענת שאיראן לא התקיפה כוחות ארה"ב מכיוון שהיא רצתה להעביר רק מסר.

דיווחים ערביים טוענים כי איראן הודיעה לעיראק מראש על התחלת התקיפה על הכוחות האמריקאים בשטחה מתוך ידיעה שזה ידלוף מיידית ,דרך משתפי הפעולה המקומיים עם ארה"ב,ישירות לפיקוד האמריקאי שיתמגן מיידית.

גורם צבאי אמריקני מסר ל- CNN, כי לצבא האמריקני הייתה אזהרה מוקדמת מספיק, מפני מתקפת הטילים שיצאה מאיראן לבסיסים הצבאיים הכוללים כוחות אמריקאים בעירק.
הגורם אמר, כי "האזהרה הייתה מוקדמת מספיק, כדי להפעיל את הסירנות, ולהיכנס לחדרים המבוצרים תת קרקעיים, ולכן אין נפגעים בנפש", בעוד גורם רשמי בארה"ב אישר בפני אל-ערביה ואל-חדאת, כי לא נפגעו טילים אמריקאים שהיו בבסיס.

עכשיו מגיע דיווח מעניין מאוד שמאיר באור אחר לגמרי  את כל אירועי אתמול .

הדיווח טוען כי הטילים ,שירתה איראן אמש לעבר הבסיס הצבאי שבו נוכחים כוחות אמריקאים באירביל,  התרסקו על הקרקע מבלי אפילו ליצור מכתשים .

תמונה

סרטון מאתר נפילת הטילים האיראנים באזור אירביל:

מומחים מעירים כי זה סימן שהטילים היו חלולים וריקים מחומרי נפץ .

לאמור – ירי הטילים הריקים היה רק מסר איראני עם כוונה לא לפגוע.

הפגיעה היחידה היתה רק אם הטיל היה נופל ישר על ראש אחד החיילים. גם זה אפשרי אבל סטטיסטית בלתי אפשרי.

לאור האמור לעיל מובנות מאוד ההצהרות האיראנים מיד לאחר ירי הטילים כשארצות הברית החלה להזניק עשרות מטוסי קרב מכל הבסיסים שלה במזרח התיכון כשהם בדרכם לתקוף מטרות בשטח איראן על פי תכניות שעוצבו כבר קודם לכן למקרה של ירי שכזה.

האיראנים צרחו שוב ושוב בהתלהמות כזאת שתעיר את תשומת הלב לאמריקאים כי לא היה כאן ניסיון לפגוע בהם אלא רק לשלוח מסר ,המיועד יותר לקהל האיראני יותר מאשר לשלוח מסר למערב בכלל ולארצות הברית בפרט מפני הסכנות בעימות עם איראן .

איראן רק רצתה להראות לבני עמה כי היא נוקמת את נקמתם ,הטבועה עמוק עמוק במורשתם מהעבר,אחרת הם לא היו סולחים להם ומצטרפים להמוני האזרחים שכבר נמצאים ברחובות והמוחים על השחיתות ועל המצב הכלכלי הנורא במדינה.

איראן מוכנה להילחם נגד האמריקאים רק עד טיפת דמם האחרונה של שכירי החרב שלהם שהובאו מהעולם השיעי מרחבי אסיה וחשיבותם בעיניהם היא כקליפת השום , או במילים אחרות 200 דולר למשפחות ההרוגים וסוגרים עניין.

השאלה הפתוחה היחידה היא האם טראמפ יסכים להכיל את הירי עצמו אפילו שלא היו לכוחותיו נפגעים כלל?

אופיו "המסחרי" של הנשיא רומז על האפשרויות בעתיד!

איראן- טילים ריקים בנויים באיכות נמוכה מאוד:

תמונה

תמונה

תמונה

אתר Nziv.net מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל:  [email protected]

 

 

 

 

כתיבת תגובה