וואשינגטון וטהרן -האם יחזה העולם בפעם הראשונה במלחמה אלקטרונית גלויה?

הריגתו של מפקד כוח קודס האיראני, גנרל קאסם סולימאני, העלתה ספקולציות, לגבי התגובה האיראנית, וייתכן כי איראן תפתח במתקפות סייבר, נגד חברות ואינטרסים אמריקניים, מה גם שלשני הצדדים יש היסטוריה במלחמה כזו.
התקפות סייבר אלה עשויות להיות, מכוונות למגזרי תשתית חיוניים, ולסקטורי נפט וגז במזרח התיכון, ובארצות הברית, ואז יהפכו למלחמה סייבר.
המשטר האיראני הגביר את העניין בפיתוח יכולותיו בתחום הלוחמה האלקטרונית, מאז התקפות הנגיף "סטוקנסט" בשנת 2010, שהשבית צנטריפוגות להעשרת האורניום.

בשנת 2012 הקימה איראן מועצה עליונה למלחמת הסייבר, המנוהלת על ידי משמרות המהפכה, ומזוהה ישירות עם המנהיג העליון עלי חמינאי.

לאחר מכן, טהרן וושינגטון נכנסו להתקפות הדדיות, אך הן היו מוגבלות בהשפעתם, עד שנת 2013 ,כאשר טהראן ביצעה התקפת סייבר, נגד חברת מים בניו יורק, שהשפיעה ישירות על האוכלוסייה.

לאחר חתימת הסכם הגרעין עם איראן בשנת 2015, הפיגועים פחתו משמעותית, אך נסיגתו של הנשיא דונלד טראמפ מההסכם בשנת 2018 הכפילה את פעילות הפיראטיות המקוונת האיראנית נגד חברות אמריקאיות.

מצדה, ארה"ב גם ביצעה התקפות סייבר נגד איראן. ביוני אשתקד הסכים טראמפ להתקפות סייבר שמכוונות למחשבים, בקרים ושיגורי טילים איראניים, בתגובה להפלת המל"ט האמריקני.

ההתקפות העלו שאלות, בנוגע ליכולתה של איראן לתקוף חברות אמריקאיות חיוניות, במיוחד אלה שיש להן קשר ישיר עם צרכנים כמו חברות חשמל וגז.

 

מקור

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

شركات تتحدث عن احتمال اندلاع حرب إلكترونية إيرانية أميركية

כתיבת תגובה