בכיר רוסי: ישראל בסיכון מכיוון איראן עקב היותה בת ברית לארה"ב

ישראל, כבת ברית ארוכת שנים של ארצות הברית, עשויה להיות כעת בסכנה מכיוון שאיראן ויתרה על כל ההתחייבויותיה, הקשורות להסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, כך אמר סגן יושב ראש הפרלמנט הרוסי לענייני הגנה במועצת הפדרציה הרוסית, אלכסנדר שרין – על פי דיווח של "RIA Novosti".

"אני חושב שישראל תהיה הראשונה בסכנה, כבעלת ברית קרובה של ארה"ב וכאויבת ארוכת שנים של איראן . אך כמובן, זה יכול גם להשפיע ברצינות על היציבות העולמית, מכיוון שאנחנו עדיין צריכים להשוות בין המדינות שהאמריקאים הצליחו לברוח מהן – איראן היא מדינה אחרת לחלוטין. אולי דונלד טראמפ צריך לקרוא מעט על המדינות ולהסתכל על מפה", כך אמר שרין בפני הפרלמנט.

לטענתו, על ידי חיסולו של קאסם סולימאני בבגדד, ארצות הברית העמידה על עצמה אויבת נוספת – את עיראק.

"עכשיו מדינה אחרת, עיראק, תזכור כמה היא שונאת את ארצות הברית. הפרלמנט שלה הצביע כי חיילים זרים לא חייבים להיות בעיראק. האמריקאים צריכים כעת להתמודד עם בעיה זו – עם עיראק", אמר שרין.

"הם [האמריקאים] השיגו שני אויבים חזקים מאוד באזור, בדמותם של איראן ועיראק השכנה. בהתאם, אני חושב שאיראן תבקש לייצר נשק גרעיני וכנראה שתשיג אותו. השאלה היחידה היא מה יקרה אז עם ישראל?" – הוא הוסיף.

תמיהה: בדברי הבכיר הרוסי : "אני חושב שאיראן תבקש לייצר נשק גרעיני וכנראה שתשיג אותו" -האם ניתן להבין כי רוסיה יודעת או מעריכה כי לאיראן יש כבר נשק גרעיני או שהיא עומדת על סף פריצה לשם ? 

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור ‪usa israel iran‬‏

 

כתיבת תגובה