מבזקי חדשות ליום 2.1.2020 . מתעדכן

*- ארה"ב שולחת עוד 750 חיילים לשמירה על שגרירותה בבגדד.

*- שגרירות ארה"ב בבגדד מצהירה על השעיית פעילותה באופן מוחלט עד להודעה חדשה.

תמונה

 

*- האלוף במי"ל יצחק בריק -(ביקורת מטרידה) : " אחריי המלחמה הבאה תשאלו למה לא אמרנו, אבל זה כבר יהיה מאוחר ! "

מדינת ישראל באיום קיומי אל תשאירו זאת בידיי המנהיגים שלכם… 90% מהזמן של צהל הוא עוסק במב"מ ושכח להכין את הצבא למלחמה הגדולה. כל יום יפלו על מרכזי האוכלוסיה בין 1500 ל 2000 טילים ועל מבנים מרכזים .כל זה קורה לנגד עיננו ואף אחד לא עוסק בזה ברצינות.החיזבאללה הקים 11 גדודיי קומנדו שהיעוד שלהם לחצות את הגבול ולהשתלט על ישובים בצפון.

תפיסת המנהיגים שלנו היא מינימום אבדות,הצבא בגלל זה מאבד אמון בעצמו. ולסיכום: המדינה קודמת לכל "

*- מפקד חיל האוויר הישראלי, אלוף עמיקם נורקין, אומר כי התקיפות שבצעה ארצות הברית על מליציה פרו-איראניות בסוריה ובעירק, "עשויות לגרום לשינוי אסטרטגי באזור".
נורקין אמר, במהלך השתתפותו ביום שלישי בוועידת התחזיות לשנת 2020, כי התקיפות האמריקאיות הללו "טומנים בקירבם הזדמנות לשינוי", על פי מה שתאגיד השידור הישראלי ציטט "כאן 11".

האלוף ציין גם את התקיפות האוויריות שביצעה ישראל מחוץ לגבולותיה באזור והדגיש כי חיל האוויר הישראלי פועל "למנוע העברת משלוחי נשק ומערכות טילים לא מאוזנות המהווים איום על ישראל".

הצהרות אלה הגיעו בעקבות ארה"ב שפתחה בתקיפות אוויריות באתרי "גדודי חיזבאללה" בעירק, שגרמו להרוגים ופצועים של המליציה הפרו-איראנית .

*- טייס סורי ממתנגדי המשטר, ששהה בטורקיה, נשחט מול אשתו באיסטנבול, וזאת לאחר שבתו, פרסמה תמונה בעירום, רק לא ידוע על ידי מי נשחט שחיטה כשרה, האם על ידי המשטר הסורי, או המשטר הטורקי.

*- משרד החוץ האיראני מביע את  מחאתו החריפה, לשגרירות שוויץ שהיא "אפוטרופוס האינטרסים האמריקניים" , שהאשימה את איראן, בהתקפה על השגרירות האמריקאית בבגדאד.

*- לונדון – המצפה הסורי לזכויות אדם דיווח על הריגתם של שישה אזרחים, כולל מורה וארבעה ילדים, היום, יום רביעי, כתוצאה מהתקפות הטילים של המשטר על בית ספר ואזורים אחרים בעיירה סרמין באזור הכפר המזרחי של אידליב.

*- המליציות הפרו איראניות מבקשות מתומכיה לעזוב את מתחם שגרירות ארה"ב באופן מיידי.אלחשד אלשאעבי הוציאה הצהרה ובה מבקשת מכל תומכיה לעזוב את מתחם שגרירות ארה"ב מתוך כבוד להחלטת הממשלה העיראקית.

انسحاب المتظاهرين من أمام السفارة ببغداد.. وإدانات

*- חמינאי : " אם הרפובליקה האסלאמית תחליט להענות לאתגר ולהילחם, היא תעשה זאת באופן חד משמעי. אנחנו לא ששים אלי קרב, אבל אנחנו מגנים בחריפות על האינטרסים, הכבוד והתהילה של האומה האיראנית.אם מישהו יאיים, אנו נתמודד ללא היסוס ונכה אותו."

*- אל מייאדין: ירי גז מדמיע לעבר המפגינים בשגרירות האמריקאית בבגדד.

תמונה

 

 

כתיבת תגובה