"יחידת הענן" של המודיעין הישראלי בעיני התקשורת הערבית

הערוץ הערבי – ערב טודיי  מנסה את כוחו בתיאור יחידת הענן של המודיעין הצבאי הישראלי – וכך הוא כותב:
התקשורת הישראלית, חשפה יחידת הסייבר 8200 ישראלית בשם "יחידת הענן", שהתפתחה עם השנים, ומסוגלת לאסוף מידע מכל היחידות הצבאיות ביעילות.

על פי דיווח של הערוץ השני, "יחידת המחשבים של מחלקת התקשורת בצה"ל, נחשבת לאחת היחידות הצבאיות החשובות ביותר לאורך השנים. יחידה זו המכונה" יחידת הענן " לניהול כל המחשבים ומערכות המידע הצבאיות, ונועדה להכפיל את היכולת התפעולית של צה"ל".

מפקד היחידה אמר לערוץ השני, כי "יחידת הענן" היא פלטפורמה מרכזית, המאפשרת לצבא הישראלי יכולות רבות, כולל יכולות מבצעיות מתקדמות, ומפקד היחידה הוסיף כי הרשתות הגדולות בבעלות הצבא הישראלי עומדות לרשותם, והן מופעלות על ידי היחידה המגינה על הרשתות גם באינטרנט. .

בדו"ח נאמר, כי "החיילים במטה היחידה, יושבים מול מסכים גדולים, ומראים למשל צילומים של מל"ט שטס מעל עזה, את חומרי הווידיאו שצולמו על ידי המצלמות בגבול לבנון. ואפילו את החיישנים שהחיילים נושאים בגדה המערבית."

ויחידות וידיאו מכל היחידות הצבאיות השונות, מיבשה, ים ואוויר, זורמות ליחידה זו, כל חומר הווידיאו זמין עבורן, מה שתורם על יכולת הגנה גבוהה לצבא. שיתוף פעולה עם היחידה, ושאר היחידות הצבאיות, מספק את היכולת להגיב בצורה יעילה יותר, לאויב בשדה הקרב. "

הדו"ח ציין, כי "תהליך איסוף המידע מכל היחידות הצבאיות, וצבירתם בתהליך אחד ארך חודשים אחדים בעבר, אך בזכות קיומה של יחידה זו, התהליך לוקח ימים ספורים, ועבודתו חשובה ורגישה מאוד ודורשת זהירות רבה."

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Related image

כתיבת תגובה