הערכותיו הבלתי שגרתיות של היסטוריון רוסי לגבי שנת 2020

האתר של מכון המחקר הסורי "נורס " – نورس للدراسات מביא תקציר ,בערבית, של דברי היסטוריון רוסי שעבד בעבר  במכון ליחסים בינלאומיים במוסקבה והעלה על כתב את הערכותיו לגבי הצפוי לשנת 2020 . 

מקריאת תקציר דבריו ניתן לפעמים לקבל את הרושם שיש לפנינו הערכות לעתיד הן של היסטוריון והן של חוזה בכוכבים. יהיה רק מעניין לבדוק את דבריו היום בעוד שנה.

תוצאת תמונה עבור معهد موسكو الحكومي للعلاقات الدولية

הדוקטור למדעי ההיסטוריה, ולרי סולובי, לשעבר ראש מחלקת יחסי הציבור במכון ליחסים בינלאומיים במוסקבה,מדבר  על האתגרים העיקריים לשנת 2020.

להלן עיקרי  דבריו:

*- באפריל אמורה להיות פגישה שנייה בין רוסיה לאוקראינה על מנת לנסות ולפתור את הבעיות הבולטות ביניהן, שכן התיק האוקראיני "תקוע" מבחינת רוסיה עד כה. אם פוטין יחליט להסלים את המצב באוקראינה זה יכלול את בלארוס ועשוי לכלול את המדינות הבלטיות.

*- יש אפשרות למשבר כלכלי עולמי.

*- בשנת 2020 האירועים יואצו לקראת כאוס עולמי וחוסר יציבות פוליטית. אנו עדים לתחילת עידן הכאוס העולמי, וזה מעלה את הסיכוי למלחמות.

*- בעלי ההון ימשיכו להפגין את שריריהם, לטראמפ יש הזדמנויות רבות לזכות שוב במשרת הנשיא, לא בגלל כוחו, אלא בגלל חולשת המחנה הדמוקרטי. אפילו ה-"דיפ סטייט" באמריקה מבולגן, מכיוון שהוא לא יכול לכפות איזון. בעלי ההון ככל הנראה רוצים את היעלמות האיחוד האירופי.

*- יש הוראות מדויקות מההנהגה הרוסית להקפיא את הפעילות המודיעינית באמריקה ולהתמקד באירופה, שם המודיעין הרוסי פועל באופן חופשי לחלוטין.

*- עד שנת 2022 פוטין ייעלם מהזירה הפוליטית. אין לי ספק שיהיה משבר פוליטי חזק מאוד ברוסיה.

*- לא ניתן לקבל החלטות או הערכות על סמך מה שאנו רואים ברשתות החברתיות, מכיוון שהם רוויים כעת במידע שגוי שמקורן באירגוני ביון.

*- בקרמלין בטוחים לחלוטין כי נאט"ו לא תשרוד מלחמה עם רוסיה במשך יותר מעשרה ימים, אם לא יעשה שימוש בנשק גרעיני וארה"ב לא תשתתף בה. רוסיה יכולה לכבוש את המדינות הבלטיות בתוך שבוע מקסימום. רוסיה בטוחה כי נאט"ו לא תוכל להתערב בסכסוך זה. אם רוסיה תסיים את הסכסוך הבלטי תוך מספר ימים, לאמריקה לא יהיה זמן לקבל החלטות.

– כל צבא אירופי (משולב או נפרד) לא משתווה בעוצמתו לצבא הרוסי הנוכחי. בזמן הקרוב לא נראה כי צבא ארה"ב יהיה מעורב בסכסוך כלשהו.  ובריטניה רוצה לעזוב את האיחוד.

*- לקרמלין אין תוכניות שלום, אלא אם כן אוקראינה והמדינות הבלטיות יקבלו את התנאים של רוסיה. התוכניות הצבאית (למקרה של מלחמה עם אוקרינה והמדינות הבלטיות) כבר נמצאות ונשאר רק לבצע אותן.

תמונה קשורה

 

 

 

One thought on “הערכותיו הבלתי שגרתיות של היסטוריון רוסי לגבי שנת 2020

  • 29/12/2019 at 13:22
    Permalink

    קצת מוזר לראות תחזית כל כך ישרה ואמיצה מוולרי סולווי שהוא בדרך כלל מדבר באופן נבון, זהיר. לדעתי, המקורות הסוריים מספרים את מה שרוצים שיהיה ולא מה שוולרי סולווי אמר באמת. גם, משום מה, לא הצלחתי למצוא מקור בשפה רוסית.

כתיבת תגובה