מתקפת רקטות קטלנית לעבר בסיס אמריקאי בצפון עיראק

ביום שישי בערב נורה מטח רקטות לעבר בסיס צבאי עיראקי – K1 ליד העיר קירקוק שבצפון המדינה,בסיס המשכן בתוכו גם כוחות צבא אמריקאים הפועלים באותו מרחב.

הניוזוויק האמריקאי טוען כי במתקפה זאת פגעו בבסיס בין 11 ל-14 רקטות. העיתון מציין עוד כי ההסלמה האיראנית המתבטאת ב בתקיפת בסיסים אמריקאים בצפון ובמערב עיראק הפכה נפוצה בגלל הזרמת ציוד  וכוחות רבים  לעיראק .

אזור הפגיעה:

תמונה

ברשתות החברתיות הועלה סרטון בו נראה הירי בזמן אמתי:

המטח,שהיה די מדויק, פגע בתוך הבסיס.

התוצאה: קבלן אמריקאי הרוג ו-4 חיילים פצועים כמו כן נהרגו 2 שוטרים עיראקים ששהו בבסיס בזמן התקיפה.

תמונה

כוחות הארה"ב בבסיס יצאו למרחב הבסיס ע"מ לאתר את מקור הירי ועד מהרה הוא נמצא.

האזור בתוך הבסיס שנפגע:

מיד אחרי הירי כל האצבעות המאשימות הופנו לעבר איראן תוך הערכה כי היא עומדת מאחורי הירי באמצעות אחת מכוחות הפרוקסי שלה הפועל על אדמת עיראק.

איראן,אשפית בלוחמה פסיכולוגית,ניסתה להפיץ ידיעות ממקורות "עלומים" כי הירי בוצע ע"י כוחות דאעש הנמצאים באזור אך עד מהרה החלו לעלות תמונות המראות ,קבל עם ועולם ,כי לכוחות "כתאיב חיזבאללה", המוכרים גם כ-"חיזבאללה עיראק" , יש בדיוק את אותו משגר שנמצא נטוש במדבר לא הרחק מהמטרה שירה לעברה.

המשגר הנטוש שנמצא :

תמונה

משגרי הרקטות שבידי חיזבאללה עיראק :

תמונה

תמונה

מיד כשנודע דבר הירי התכנסו ראשי סוכנויות הביטחון האמריקאים לדון במצב.

אתר החדשות האמריקאי ה-"וול סטריט ג'ורנל" אמר כי הנשיא טראמפ נמצא כעת בפינה לאחר מתקפת הטילים שהיתה בכרכוכ  #كركوك ועליו להחליט על מי להטיל את האשמה ומה תהיה התגובה של ארה"ב ? 

תמונה

בכיר בממשל טראמפ אמר כי ארה"ב מנסה להוכיח מעורבות אפשרית של יחידות חיזבאללה-עיראק,הנאמנות לאיראן, בירי זה".

בינתיים שלח צבא עיראק תגבורות לאזור כירכוכ כדי לאבטח את האזור מפני מתקפות נוספות דאעש- כדבריהם.

תמונה

תמונה

24 שעות לאחר התקיפה יצא שר החוץ האמריקאי פומפאו לאזור ונחת בבסיס חיל האוויר האמריקאי בעיראק  – עין אלאסד שהותקף אף הוא לא מזמן. הביקור נועד לבחון מקרוב את האירועים ולהציע לטראמפ מבחר תגובות אפשרי .

יש כבר קולות הקוראים  לנשיא האמריקאי ללמד לקח, לא את איראן ישירות , אלא את כוחות הפרוקסי שהיו מעורבים בירי זה.

הסנטור האמריקאי טום קוטון כבר איים ש-"אם דם אמריקאי נשפך ע"י אחת המיליציות הנתמכות ע"י איראן , טהרן תצטרך להתמודד עם השלכות מהירות וחמורות".

תמונה

הסנטור האמריקאי רומז כי התגובה האמריקאית נגד טהרן תהיה הפעם מהירה וישירה נגדה שלא כמו בעבר שארה"ב הכילה את כל הפגיעות בה ורק הידקה את הסנקציות הכלכליות נגד איראן ומנהיגיה.

נראה כי ארה"ב לא תוכל הפעם להכיל את הפיגוע נגדה היות ונשפך דם אמריקאי ודעת הקהל הפנימית לא תוכל לעבור לסדר היום על פגיעה שכזאת מבלי שזה יזיק למסע הבחירות העתידי של הנשיא טראמפ האמור להתחיל בשנת 2020.

תמונה

כתיבת תגובה