ניסיון חיסול מפקד מיליציה סורית ששיתף פעם פעולה עם ישראל ליד הגולן

אלמונים ניסו אמש ,בין שלישי לרביעי, להתנקש בחיי מפקד מיליצייה בטחונית של צבא אסד,ממערב לדמשק.

מקורות מקומיים, שצוטטו באתר החדשות הסורי נידאא' סוריה – "نداء سوريا", מסרו היום כי מטען נפץ הופעל אמש על מפקד מיליציית "המגן הלאומי" –  "الدفاع الوطني" באזור בית ג'ן שבמרחב החרמון (הסורי) שממערב לבירה דמשק.

תוצאת תמונה עבור "بيت جن"  ـ "الحرمون"

המקורות ציינו עוד כי למיטב ידיעתם שמפקד המיליצייה שרד את הפיצוץ .

המקורות ציינו כי מפקד המיליציה שאותו ניסו לחסל מכונה " מורו" – "مورو" הטיל מגבלות ביטחוניות חמורות על תושבי האזור ולאחרונה אף ערך מסע מעצרים בקרב תושבי בין ג'ן בגלל שנכתבו סיסמאות בגנות משטר אסד על קירות בתים במקום.

תוצאת תמונה עבור "بيت جن"  ـ "الحرمون"

צילום אילוסטרציה

אחיו של "מורו" היה מבכירי מפקדי כוחות סוריה החופשית באזור הגולן הסורי והוא שיתף פעולה עם ישראל לשמירת השקט הביטחוני בגזרה ומניעת הגעת אנשי חיזבאללה ודאעש לגדר הגבול בגולן, עד שנהרג.

מורו תפס את מקומו בראש כוחות המורדים שהתנגדו לצבא אסד  ואחרי קרבות מרים אנשיו נכנעו לצבא סוריה בתיווך רוסי ואף הסכימו לעשות סולחה ולהתגייס לכוחות הבטחון שם הוטל עליהם לשמור על הביטחון בגזרה שמצפון לקונייטרה וכל מרחב החרמון.

הערכה: למרות המשתמע מהנאמר לעיל ,שכאילו מי מתושבי אזור בית ג'ן עומדים מאחורי ניסיון החיסול , לא בטוח כלל שזאת אכן האמת. משטר אסד יחד עם החיזבאללה והמיליציות השיעיות האיראניות הפועלות באזור הגולן הסורי והחרמון מבצע כבר יותר משנה מסע חיסולים נרחב של כל מפקדי כוחות המורדים שפעל נגדם בקרבת גבול ישראל למרות שהמורדים חתמו על סולחה.

משטר אסד לא שוכח ולא סולח. לדעתם מי שבגד פעם לא ניתן לסמוך עליו יותר ,והוא נגוע בשת"פ עם ישראל ויש לחסלו.

גזרת בית ג'ן:

 

כתיבת תגובה