מבזקי חדשות ליום 21.12.2019 . מתעדכן

*- נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, צפוי לפרוס טנקים שיסייעו לח'ליפה הפטר.

על פי הדיווח שציטט בכירים במצרים, קהיר אישרה לשלוח טנקים מתוצרת רוסית לסייע לכוחות של ח'ליפה הפטר, שתוקפים כל העת את ממשלת לוב, המוכרת על ידי האו"ם ושאיתה טורקיה חתמה על ההסכם ימי.

*- שרי החוץ של מצרים, יוון ודרום קפריסין הגיעו להסכם שמטרתו "לאחד מאמצים" כדי להתמודד עם תכניות טורקיה במזרח הים התיכון, זאת בעקבות ההסכם הימי, טורקיה-לוב.

שלושת השרים סיכמו על המשך התיאום בעתיד כדי "להוציא את טורקיה מחוץ לאזור".

*- מצרים הודיעה למועצת הביטחון כי היא דוחה שני הסכמים בין טורקיה לבין ממשלת לוב, הנתמכת על ידי האו"ם בנושא זכויות ימיות בים התיכון ושיתוף פעולה צבאי.

*- נשיא איראן, חסן רוחאני, הגיע לטוקיו ביום שישי בהזמנה רשמית של ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, לנהל שיחות עם בכירי יפן.

חיזוק הקשרים הכלכליים, הסרת המכשולים של יישום ה-JCPOA, קיום כל ההתחייבויות הרלוונטיות לעסקת הגרעין האיראנית לשנת 2015, שמירה על הביטחון הימי באזור, פריסת הכוחות היפניים במזרח התיכון והעלאת יחסי הסחר ההדדיים – הם בין הנושאים שנשיא איראן אמור לעסוק בהם בביקור.

*- שליח רוסיה באו"ם, ווסילי נבנזי, אמר כי "לאיראן יש זכות לגיטימית, כפי סעיף 36 ב-JCPOA, להגיב הדדית על הפרת אמנת האו"ם וההחלטה 2231 על ידי ארצות הברית".

קרדיט אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- צבא איראן פרס את מערכת ההגנה האווירית Bavar-373 בבסיס האוויר T-4.

*- בשעות הצהרים  הופצץ ,בפעם השלישית לפחות מנחת המסוקים אלחמדאן שבקרבת עיר המחוז אלבוכמאל שבמזרח סוריה הנמצאת בשליטת האיראנים . עפ"י סוכנויות ידיעות מקומיות התקיפה בוצעה ע"י מטוסי קרב.

עד כה טרם זוהה הגורם שביצע את התקיפה.

תמונה

قصف جوي يتعرض له #مطار_الحمدان في #البوكمال شرق ديرالزور من قبل الطيران الحربي .

*-

כתיבת תגובה