רוסיה במירוץ נגד איראן להשתלטות על פרויקטים כלכליים בסוריה

סגן ראש ממשלת רוסיה, יורי בוריסוב הודיע על תכניות שאפתניות לחדש את נמל טרטוס שבצפון מערב סוריה. לדבריו תקציב של כחצי מיליארד דולר אושר למטרה זו בארבע השנים הבאות.

הבכיר הרוסי, שביקר בדמשק ביום שלישי ונפגש עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד, חשף מגוון רחב של פרויקטים שתוארו כ "אסטרטגיה חדשה של המזרח התיכון ".

בוריסוב ציין עוד כי "במסגרת תכניות הרוסים בכמה אזורים סוריים התחייב להרחיב מסילה חדשה דרך סוריה ועיראק כדי ליצור מסדרון תחבורה, המחבר את הים התיכון עם המפרץ וציין את החשיבות האסטרטגית של הפרויקט "!!

הערה: הריצה הרוסית למרכזי השלטון בדמשק שכבר מזמן נמצאים תחת "שליטה" איראנית נועד לעצור את שטף ההסכמים הכלכליים שאיראן סוגרת,אחת אחרי השנייה, עם סוריה מבלי להשאיר לרוסים פירור.

הרוסים נוכחים לדעת כי אמנם הם השולטים האמתיים בסוריה אך האיראנים פשוט הולכים "לגנוב" להם את רוב קופת שיקום סוריה שככל הנראה תחל בשנים הקרובות.

שיקום נמל טרטוס, לא נועד במיוחד לעודד את הפן המסחרי הסורי אלא לשדרג יכולות עבור הצי הרוסי שכבר מזמן תכנן לשדרג נמל זה כך שיקלוט אניות מלחמה גדולות וצוללות גרעיניות וכן יכיל מבדוק לתיקון אניות מלחמה רוסיות.

רוב תוכן הצהרות האחרונה של סגן ר"מ ממשלת רוסיה,הם "מהשפה ולחוץ". לרוסיה אין עניין לקדם את הגשר היבשתי האיראני שישמש גם כצינור מוצא עבור סחורות ,ובעתיד נפט איראני, לאירופה שם הם יתחרו במוצרים הרוסים .

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה