מבזקי חדשות ליום 18.12.2019 . מתעדכן

*- האלוף גארי ל 'נורת' – סמנכ"ל בכיר של לוקהיד מרטין ה f35i של ישראל ה "אדיר" מסוגל לטפל במערכת המתקדמת S-400 כמו גם טילי שיוט בגובה נמוך . המכ"ם של המטוס הוא החזק ביותר בעולם מטוסי הקרב.

*- כחלק משיפור המוכנות לחירום וכשירות היחידות למלחמה: תרגיל נרחב בפיקוד הצפון הגיע לסיומו.

*- סודן תסגור משרדי החיזבאללה והחמאס בתחומה במאמץ לצאת מהרשימה השחורה של האמריקאים שהטילו על המשטר הקודם סנקציות כבדות.

*- גרמניה צרפת וגרמניה עומדים להגביר הוכחותם הימית במזרח הים התיכון נוכח האגרסיביות הטורקית במימי קפריסין . מעניין אם הם יסכימו ללכת עד הסוף כדי להגן על בת בריתם בנאט"ו . לפי כל הסימנים הם יסתפקו בדיבורים בלבד. לא יסכימו להשרט עבור אחרים . לכל מי שחושב להצטרף ליוזמות שלום אירופיות בערבות אירופית .

*- איזה דברי בלע!!!! מגיש חדשות הבוקר ארקן טאן אומר שישראל היא רוצחת, מדינת טרור, אין מדינה כמו ישראל שהיא בסך הכל שמו של ארגון טרור שנוסד על ידי יהודים ציונים.

*-המצב הכלכלי בלבנון בכי רע.
דיווח לבנוני טוען שלא ניתן למשוך כסף רב מהבנקים:
למי שיש עד 10 אלף דולר בחשבונו יכול למשוך 200 דולר בלבד
למי שיש עד 100 אלף דולר יכול למשוך עד 300 דולר בלבד
למי שיש עד מיליון דולר יכול למשוך עד 500 דולר בלבד
למי שיש יותר ממיליון דולר בחשבונו יכול למשוך עד 1000 דולר בלבד.

*- קצין צה"ל: לחיזבאללה יש עדיין מנהרות בצד הלבנוני של הגבול .

הערת הפרשן הצבאי של האתר נציב נט:

הקצין הבכיר התייחס בעיקר למכלולי מנהרות בתוך לבנון והאתגר הלחימתי בהן. זה היה ויהיה, מוכר היטב לצה"ל שמשקיע הרבה בתורות לחימה תת קרקעיות כולל רובוטיקה.

במהלך מגן צפוני צוין במפורש שצהל מכיר ועוקב אחר מנהרות נוספות (שתיים למיטב זיכרוני) שטרם חצו קו ולכן לא מהוות איום על ישראל.
למישהו יש ספק שחיזבאללה קיפלו את הפרויקט וזנחו את המעונות או שהם עד כדי כך מפגרים לשרוף כסף וזמן בקידוחי סרק??

אין מנהרות חיזבאללה חוצות גדר. יש כוח ייעודי של חיל ההנדסה שיושב במרחב ומנטר כל הזמן במקביל לקשב מודיעיני עמוק בתחום. חיזבאללה הבין כבר שהפרויקט מחוסל. ( אם יש לו שכל הוא גם לא מנסה לחצות במה שנותר כי ברור לו שנמתין להם בפתח היציאה ).

*- שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, דרש היום (שלישי) הסבר מאנקרה למה הם בדיוק מתכוונים כאשר הם מאיימים על סגירת שני בסיסים צבאיים אסטרטגיים המשמשים את ארצות הברית בטורקיה .

*- ארצות הברית העניקה שלושה מטוסיי קרב קלים- AC-208B ללבנון ,המצויידים במערכות מתקדמות על מנת לסייע למדינה המזרח תיכונית במאבקה נגד ארגון המדינה האסלאמית ונגד קבוצות אל-קעידה באזורי הגבול, כך הודיעה שגרירות ארה"ב בביירות.

*-  איסמעיל הנייה ומשלחת חמאס הגיעו למלזיה וככל הנראה תשתתף בוועידת קואלה למפור בה משתתפות מדינות כגון : טורקיה, מלזיה,אינדונזיה,פקיסטן, טורקיה,איראן וקטאר.

כמו שאמרתי קודם לכן, משלחת חמאס הוזמנה גם היא לוועידה וככל הנראה תשתתף בה. יש לציין שהנשיא האיראני רוחאני הגיע לשם כבר בשעות הערב אמש. הנייה ומשלחת חמאס הגיעו לפני מספר שעות.

האם נראה פגישה בין רוחאני להנייה? ימים יגידו!

 

 

כתיבת תגובה