אל-ג'רידה:איראן הצליחה להעביר לחיזבאללה בלבנון מערכות נ"מ ול"א חדישות

עיתון כווייתי חשף היום (א ') כי איראן הצליחה למסור את אחת ממערכותיה הצבאיות המתקדמות לבעלות בריתה בסוריה ובלבנון.

העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" – "الجريدة"  ציטט מקור במשמרות המהפכה האיראניים, שלא חשף את שמו, שאמר כי "טהראן מכינה הפתעה גדולה עבור ישראל בחודשים הקרובים," והדגיש כי "איראן הצליחה להעביר ללבנון מערכת הגנה אווירית מתוצרת איראן ".

העיתון ציין כי "המערכות הן מהסוג (באואר 373),וכן טילי קרקע-אוויר נישאות כתף ומערכת מכ"ם מתוצרת איראן", וציין כי "תהליך העברת החלקים של מערכות הנשק האיראניות  ארך יותר משנה, ונעשה בחשאיות רבה מחשש לדליפת מידע לישראל דרך הרוסים".

Image result for ‫(باور373)،‬‎

העיתון הצהיר כי "מערכות אלו ,המותקנות כיום בדרום לבנון ובבקעה, נבדקו במהלך החודשיים האחרונים, והצליחו להפיל 3 מל"טים ישראלים", וציין כי איראן מאמינה כי "אם תישלל מישראל עליונותה האווירית בלבנון ובסוריה, פירוש הדבר שידה של חזית ההתנגדות (החיזבאללה) תהיה על העליונה בכל קרב עתידי".

העיתון דיווח כי "איראן מסרה ,במהלך החודשיים האחרונים, לחיזבאללה, גם מערכות לוחמה אלקטרונית, כולל מערכות לשיבוש מכ"ם מתוחכמות מאוד" . יש לציין כי המערכת האיראנית תאפשר לחיזבאללה לראות כל תנועה אווירית בעומק של 200-250 ק"מ בתוך שטח ישראל  ולסכל כל ניסיון של כלי טייס ישראלים לחדור לשמי לבנון  וסוריה עוד לפני כניסתם למרחבם האווירי.

Image result for ‫أنظمة تشويش راداري‬‎

המומחה הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. מעיר כי: "חיל האוויר פועל מזמן בלבנון תחת הנחות אמ״ט מחמירות אם כי אין הדבר דומה למצב בסוריה שם ההגנ״א היא של הצבא ולכאורה ניסיונות ההגנה הם לגיטימיות בהינתן חציית קו של מטוס עויין או אמל"ח. בלבנון המצב מורכב יותר מאחר והפעלת טק״א היא אירוע שמיוחס מידית לחיזבאללה (ללבנון אין נ״מ), והארגון מנסה לשמור את הקלף הזה, שאין ממנו הרבה, לימי לחימה מלאים ולא ״לבזבז״ אותו על תגובות וניפוחי חזה".

כתיבת תגובה