נתניהו פועל לקבל מארה"ב פצצות עבור תקיפה באיראן

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מנסה בכל כוחו לשכנע את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לספק לישראל "פצצות חודרות בונקרים גרעיניים", וזאת כדי להשתמש בהן עבור תקיפת מתקני הגרעין של איראן, כך עולה מדבריהם של גורמים פוליטיים בישראל.

"אל-מוניטור" פרסם מאמר, של העיתונאי הישראלי בן כספית, שציטט גורמים פוליטיים הטוענים כי נתניהו מנסה לשכנע מפלגות שונות בכנסת לתת לו שישה חודשים נוספים לכהן כראש ממשלה, שלא בממשלת מעבר, בהתחשב בכך, כי בתקופה הנוספת הזו הוא עשוי להספיק לדחוף את הממשל האמריקאי לספק לישראל את הפצצות, הנדרשות כדי לבצע תקיפה באיראן.

פוליטיקאי המקורב לנתניהו, שצוטט על ידי כספית, ציין כי כניסתה של ארצות הברית לשנת בחירות מכרעת היא הזדמנות לשכנע את טראמפ לקבל את הבקשה הישראלית בגלל הצורך הנואש שלו לנצח.

הפוליטיקאי הישראלי, שצוטט על ידי כספית, הדגיש כי התזמון הנוכחי הוא "הזדמנות אסטרטגית" שאסור לפספס, וציין כי טראמפ יכול גם להסכים לקיים "ברית הגנה" עם ישראל, שתתרום לחיזוק יכולתה של המדינה לעמוד בפני ההשלכות האפשריות לאחר תקיפה ישראלית באיראן.

עוד עולה מהדברים כי ישראל תוכל להשיג מארצות הברית את הפצצות, הנדרשות לתקיפת מתקני הגרעין באיראן, לאחר חתימת הסכם הגנה משותף עם ארצות הברית.

כספית גם ציטט את שר האנרגיה הישראלי, יובל שטייניץ, המקורב לנתניהו, באומרו כי מלחמה עשויה לפרוץ בין איראן למדינות האזור, כולל ישראל, במהלך חצי השנה הבאה. זו הסיבה שנתניהו צריך להיות בשלטון בגלל היחסים החזקים שלו עם הממשל האמריקאי הנוכחי.

לדברי כספית, נתניהו מאמין כי אם יינתנו לו שישה חודשים נוספים בשלטון הוא יכול "לעשות היסטוריה" על ידי השמדת מתקני הגרעין באיראן.

כספית הסביר כי התוכנית של נתניהו כוללת את פרסום "עסקת המאה" על ידי הממשל האמריקאי, שאותה הפלסטינים צפויים לדחות על הסף. לאחר מכן מקווה נתניהו לעשות שימוש ב"התנגדות" הפלסטינית כדי להצדיק את סיפוח בקעת הירדן, מהלך שיעניק לישראל הזמנות לחתום על ברית הגנה עם ארצות הברית, אשר תעניק לישראל הזדמנות להשיג "פצצות חודרות בונקרים גרעיניים" לשם תקיפה באיראן.

כספית טען עוד כי נתניהו סבור שעם הצלחתו בהשמדת מתקני הגרעין באיראן יתאפשר לו להתגבר על העובדה שהוא ראש הממשלה הראשון בתולדות ישראל, שממשיך לכהן בתפקידו למרות שהוגש נגדו כתב אישום.

המאמר של כספית פורסם לפני ביקורו של נתניהו בליסבון שם הוא אמר "אני לא רוצה חצי שנה. אני רוצה שנתיים" – מילים אלה יכולים להעיד על מידת הפערים בין הכוונות והדרישות של נתניהו לבין הדרך בה ממשל טראמפ רואה את הדברים.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

One thought on “נתניהו פועל לקבל מארה"ב פצצות עבור תקיפה באיראן

  • 07/12/2019 at 23:10
    Permalink

    ביבי!!!!!
    מה פעלת להצלתם של מאות "תינוקות" וילדי ישראל העוברים התעללות מהזוועתיות ביותר "ביקום כולו" המתרחשות כאן במדינה "תחת ממשלתך"
    האם אתה שותק כי קיבלת הוראה מהוותיקן?????
    אם אכן כך אז הינך שותף לפשע!!!!!!!!!

    https://youtu.be/l95V8otv6bM

כתיבת תגובה