ירי טיל ה"יריחו" הניסיוני היום-מסר חד וברור לטהרן

היום חזו מיליוני תושבי המרכז בשובל עשן שהשאיר ירי טיל שישראל בצעה מבסיס שיגור באזור פלמחים.

דוברות משרד הביטחון פרסמה את ההודעה הבאה:

‏מערכת הביטחון ביצעה לפני מספר דקות ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. הניסוי נקבע מראש ובוצע כמתוכנן.

הכתב הצבאי ניר דבורי פרסם את הדברים הבאים:

הניסוי שישראל הייתה רוצה להסתיר – במערכת הנשק שהיא אינה מודה בקיומה

מיליוני אזרחים נחשפו לשיגור ממרכז הארץ, אך מדיניות העמימות של מערכת הביטחון בתחום הגרעין והטילים הבליסטיים נותרה בעינה.

עם זאת, ניתן להעריך שהניסוי כלל בדיוק את מה שישראל צריכה בימים אלה – שיפור היכולות שיאפשרו לה לתקוף באופן מדויק הרחק מגבולות המדינה.

ישראל, אם הייתה יכולה, הייתה מסתירה את הניסוי שנערך הבוקר (שישי) – אבל העובדה שהוא מתבצע מבסיס "פלמחים" שבמרכז הארץ ונחשף לעיניהם של מיליוני אזרחי ישראל לא מותירה לה ברירה.

לא ניתן לבצע ניסוי כזה בשום מקום אחר – מדובר במערכת נשק אסטרטגית ייחודית שישראל אינה מודה בקיומה.

על פי פרסומים זרים, לישראל סדרה של טילי "יריחו" – טילים בליסטיים למרחק של יותר מ-3,000 קילומטרים שיכולים לשאת ראש קרב גרעיני.

ההחלטה של ישראל היא לא לשנות את מדיניות העמימות הזו מכיוון שהיא חלק מההרתעה שמשמרת ישראל מול שכנותיה במזרח התיכון

הכתב הצבאי אור הלר פרסם את הדברים הבאים:

על פי פרסומים זרים ישראל מפתחת סדרת טילי קרקע קרקע מסוג יריחו שטווחם מגיע לאלפי ק"מ ומסוגלים לשאת גם ראשי קרב גרעיניים. 
ע"פ פרסומים זרים שונים ישראל עוסקת בפיתוח טיל קרקע קרקע ושמו יריחו 4. ישראל מעולם לא ירתה טיל קרקע קרקע,וע"פ הנטען בכמה הזדמנויות חשפה את היכולת הזו כדי להרתיע.

למה עכשיו ?

ישראל בצעה את ניסוי ירי טיל ה-"יריחו" לעיני מיליוני תושבי ישראל , למרות שהיא מעולם לא הודתה שיש ברשותה מערכת נשק ארוכת טווח שכזאת, רק בשביל דבר אחד, כדי שיהיה ברור ולא תהינה בעיות בהבנת המסר עד סופו.

בימים האחרונים מעבירה איראן,בקצב מוגבר,תוך הסתתרות מאחורי המהומות בעיראק והמלחמה בסוריה ובתימן,טילים בליסטיים כבדים מונחים לטווח ארוך שישראל נמצאת בטווח הפגיעה שלהם.

איראן,שבנתה לעצמה מספר אופציות לירי טילים אלו לכיוון ישראל השלימה,למעשה,מספר אזורי שיגור לטילים אלו במזרח סוריה, במערב עיראק, וליד גבול עיראק-איראן , מה שיאפשר לה להפעיל את כוחות הפרוקסי שלה ללחיצה על הדק שיגור הטילים לעבר ישראל,כתגובה על עשרות התקיפות האוויריות שבוצעו על המיליציות האיראניות ולוחמי משמרות המהפכה בסוריה ובעיראק.

מקורות זרים טוענים כי למעשה בסיסי השיגור של הטילים האיראנים כבר מוכנים מבצעית לירי.

רשת CNN האמריקאית ציטטה בכיר במערכת הביטחון האמריקאית שהזהיר כי בידם מידע מודיעיני כי האיראני מתכוננים לירות לעבר בסיסים אמריקאים במזרח התיכון טילים בליסטיים לטווח קצר.

למעשה הן ישראל והן ארה"ב רואות,באמצעות מערכות איסוף המודיעין המשוכללות שלהם , את כל האופציות שאיראן פורשת בכל רחבי האזור אלא שכל מדינה מתייחסת לאיום המיידי על אנשיה ומגיבה בהתאם.

ככל הנראה, ירי טיל ה- "יריחו" הניסיוני הישראלי היום בא בעקבות הערכה כי הבשילו כל התנאים שיאפשרו לאיראנים להעביר בכל טז"מ פקודת ירי מבלי שהם עצמם ילחצו על כפתור השיגור.

המסר היה מוכן,נשאר רק לסמוך על כך שאפילו האיראנים הצליחו להבין אותו.

ישראל אינה מתכוונת להתחבט ארוכות בשאלה מי בדיוק לחץ על כפתור השיגור ולמה, היא רואה בכל מצב את איראן אחראית לכל ירי לכיוונה,מכל מערכת נשק הנמצא בזירת המזרח התיכון , וכי יש בידה את כל האמצעים להכות את הממשל האיראני בתוך ביתו.

לא תהיינה התחבטויות ולא יהיה היסוס. מכת הנגד תהיה מידית וקשה ולכל אורך חזית העימות עם האיראנים הן בסוריה והן בעיראק ואם יצטרכו גם בלבנון ובתימן.

Image result for ‫טיל יריחו‬‎

משטר האייטולות צריך להבין כי ירי טיל בליסטי כבד לעבר ישראל כמוהו כגזר דין מוות על שליטתם באיראן. אחרי זה לא תהיה להם תקומה.

האם הם יחליטו לקחת את ההימור שיעלה להם לא רק בחייהם אלא בחיי כל משפותיהם עד האחרון שבהם. העם האיראני יבוא איתם חשבון ללא רחמים.

לא לחינם בחר נשיא ארה"ב בעיתוי פרסום ציוצו האחרון ובלשון שלא משתמעת ל-2 פנים:

לא אלמן ישראל!

(קרדיט על תמונת הכותרת-אלי דסה)

כתיבת תגובה