איראן קידמה לשה"ת הסורי טי-4 משגרי טילים מדוייקים וכטב"מים תוקפים

בחודש מאי האחרון תקפה ישראל את שדה התעופה הצבאי הסורי – טי 4 . התקיפה בוצעה כשבועיים לאחר שנחתו בשדה 2 מטוסי מטען איראנים שהביאו על סיפוניהם כלי טייס בלתי מאויישים ומשגרי טילים מדוייקים  – כך טוען כתב רשת אלערביה ואלחאדת'.

לפני כ-3 שבועות לערך נצפו שוב מטוסי מטען איראנים שנחתו בשדה התעופה טי-4 . האם זה סימן כי תקיפה ישראלית על שדה התעופה טי-4 קרובה ?

איראן ממשיכה לשלוח משלוחי נשק על סיפוני מטוסי מטען המכילים כלי טייס בלתי מאויישים ומשגרי טילים מדוייקים אל שדה התעופה הצבאי הסורי טי-4 המרוחק,שבעבר תקפה אותו ישראל וגם היום נמצא בבנק המטרות הישראליות  יחד עם שדה התעופה הסורי (אלחמדאן) הנמצא על גבול עיראק-סוריה שהותקף אף הוא מספר פעמים לאחרונה וההערכות הן כי איראן הולכת להגיב על תקיפות ישראליות אלו.

הכתב הוסיף כי היות ואיראן ממשיכה לשלוח משלוחי טילים וכטב"מים לשדה התעופה הצבאי טי-4  הרי שזה מוכיח כי איראן מתכננת תקיפה טקטית נגד ישראל על ידי שיגור טילי "פג'ר" כמו אלו שנורו בעבר לעבר הר החרמון הישראלי ,וזה כנראה יקרה בימים הקרובים.

אבל אם איראן מתכננת פיגוע אסטרטגי נגד מטרות בישראל (כתגובה על תקיפותיה נגד מטרות איראניות בסוריה ועיראק)  על ידי שיגור טילים מדוייקים הרי שהם ישוגרו ממערב עיראק, וזה יקרה ,ככל הנראה, רק בטווח הארוך.

הכתב מציין עוד כי התקיפות,היום לפנות ערב, על מחסני הנשק של משמרות המהפכה האיראנים בשדה התעופה אלחמדאן שבמחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה ,ליד העיר אלבוכמאל, התבצעו לאחר שהאיראנים שיקמו את המחסנים והמפקדות בשדה לאחר שנהרסו בתקיפה ישראלית קודמת.

לבסוף מדגיש כתב רשת אלערביה ואלחאדת' כי 2 שדות התעופה הצבאיים הסורים הנמצאים בשליטה איראנית: טי 4 ואלחמדאן עדיין נמצאים ברשימת המטרות של ישראל עקב היותן מעורבות עד צוואר בפעילות האיראנית בסוריה שישראל כבר הצהירה שתנסה לסכל אותו.

פרטים על התקיפה מהיום:

 

 

 

כתיבת תגובה