ראש בראש:מאבק אמריקאי-איראני על משרת רה"מ בעיראק ששוויו ביליוני $

אחרי כמה ימים של שמועות לא מאושרות הגיע רגע האמת .

ראש ממשלת עיראק – עבד אלמהדי הגיש לפרלמנט את מכתב התפטרותו על רקע דרישות המפגינים ,שהתפשטו לכל רחבי המדינה, לסילוק ממשלת השחיתות ממוסדות השלטון.

עבד אלמהדי מוכר שמשתף פעולה קרוב של איראן והוא מונה למשרתו על כידוני לוחמיו של האלוף קאסם סולימני-מפקד כוחות החוץ של משמרות המהפכה האיראנים.

תמונה

הדחתו של ראש ממשלת עיראק נעשתה,ככל הנראה בהוראה איראנית שהגיעה ישירות מלשכת המנהיג העליון -חמינאי המנסה,בעזרת יועציו, למלא,לפחות באופן חלקי, את דרישות המפגינים ,לסלק את גורמי השחיתות המרכזיים מהנהגת המדינה, ובכך להפסיק את גל ההפגנות השוטף את עיראק וחצה את הגבול לאיראן ועורר שם הפגנות בעשרות ערים גדולות ברחבי המדינה .

משטר האייתולות מבין כי הפגנות בלתי פוסקות בעיראק מסכנות את המשטר שלהם ישירות והם מנסים כרגע לטפל ולהרגיע את כל הגורמים לכך.

לשם כך ,נשלח ,לפני כמה שעות,הגנרל קאסם סולימני,המהווה את הזרוע הביצועית של חמינאי ליישום המדיניות בכל המדינות הנתונות למרות איראנית , כדי להתערב במינוי של ראש ממשלת חדש לעיראק, כזה שימלא ,ללא היסוס, אחרי ההוראות המגיעות ישירות מקובעי המדיניות בטהרן.

האמריקאים,המבינים דבר או שתיים במדיניות חוץ, מעורבים גם הם ,עד צוואר, במאבק על משרת ראש ממשלת עיראק ,וגם הם  פועלים כרגע,באמצעות השגרירות שלה באזור הירוק בבגדד.

כרגע האיראנים מתלבטים ,במינוי ראש הממשלה החדש , בין נורי אלמליכי,לשעבר ראש ממשלת עיראק והידוע באופיו המושחת ,אך בנאמנותו העיוורת לאיראנים והממלא ללא כחל וסרק את הוראותיהם, יהיו ציניות ככל שיהיו , לבין מועמד חדש שטרם הגיע למשרה הרמה בעיראק.

תמונה

רק לפני כמה ימים הודח גם מושל מחוז נינוה בעיראק ובמקומו מונה גנרל עיראקי בדימוס האוהד את האמריקאים.

רק בסוף השבוע האחרון פורסם כי איראן גונבת מחצית מהכנסות הנפט של עיראק וממנת בהן את אחזקת המיציליות הישיעיות העיראקיות והאפגניות בעיראק ובסוריה וכן ממנים איתם את החיזבאללה מלבנון .

למעשה מי שאחראי על העברת הכסף מהאוצר העיראקי לידי האיראנים הוא ראש ממשלת עיראק ולכן האיראנים לא לוקחים סיכון ושלחו לשם את הבכיר ביותר מאצלם כדי להבטיח שהמינוי ישאר בידיהם ובכך יבטיחו המשך זרימת הכנסות של יליארדי דולרים לאוצר האיראני ישירות מתקבולי הנפט העיראקי.

תמונה

 

כתיבת תגובה