התרגילים הצבאיים הימיים המשותפים של סין איראן ורוסיה הם "מסר לעולם"

האיראנים, הסינים והרוסים יקיימו בשבועות הקרובים לראשונה תרגילים צבאיים משותפים ביניהם, וזאת כדי להעביר "מסר לעולם" על שיתוף פעולה צבאי הולך ומתגבר בין שלושת המדינות הסוררות.

מפקד חיל הים האיראני, האדמירל חוסיין חאנזאדי, אמר אתמול כי חילות הים של סין, איראן ורוסיה יערכו "בעתיד הקרוב" תרגילים צבאיים משותפים בצפון האוקיינוס ההודי.

חאנזאדי הוסיף כי ההערכות לתרגילים המשותפים התקיימה כבר בחודש שעבר.

התרגילים הצבאיים המשותפים של סין, איראן ורוסיה "ישלחו מסר לעולם", כך צוטט אתמול מפקד חיל הים של איראן בערוצי התקשורת של המדינה.

שיתוף הפעולה הצבאי של שלושת המדינות יבטיח "ביטחון קולקטיבי" ימי, וזאת לאחר קיץ של מתחים ימיים במזרח התיכון, הוסיף חאנזאדי.

"תרגילים צבאיים משותפים בין כמה מדינות, בין אם ביבשה, בים או באוויר, מעידים על התרחבות מדהימה של שיתוף הפעולה", כך אמר חאנזאדי.

"[התרגילים הצבאיים של סין, איראן ורוסיה] נושאים את אותו המסר לעולם, והוא כי שלושת המדינות הללו הגיעו לנקודה אסטרטגית משמעותית ביחסיהן", הוא הוסיף.

התרגילים הצבאיים המשותפים מבקשים להעביר את המסר הזה לעולם – כל סוג של ביטחון ימי חייב לכלול את האינטרסים של כל המדינות הנוגעות בדבר, כך הדגיש מפקד חיל הים האיראני.

"אנחנו לא מתייחסים לסוג ביטחון שנותן את היתרונות רק למדינה מסוימת בזמן מסוים ובכך מתעלם מהביטחון של אחרים", הוסיף חאנזאדי.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה