המיליציה השיעית "אל-נוג'אבה": ניקח חלק בכל עימות צבאי נגד ישראל

המהנדס נאסר אש-שימארי, דובר המיליציה השיעית-עיראקית, "אל-נוג'אבה", הנתמכת על ידי איראן, העניק ראיון לתקשורת הרוסית ותיאר את טיפוח היחסים בין עיראק, רוסיה וסין כצעד יעיל על מנת להשתחרר מהשליטה של ארצות הברית.

דובר המיליציה, "אל-נוג'אבה", הוסיף גם כי המאבק נגד ישראל הוא חובה דתית.

מדיווח של מרכז היחסים והתקשורת של מיליציית "אל-נוג'אבה" באיראן, עולה כי הדובר הרשמי של המיליציה השיעית, העניק ראיון לעיתונאי הרוסי, דמיר נזרוב, ונשאל שאלות ספציפיות.

דובר הארגון השיעי כינה את פעילי ארגון דאעש (ISIS) כצאצאים של ארצות הברית, אשר נוצרו באמצעות תכנית של סעודיה בשיתוף מדינות ערב אחרות במפרץ הפרסי.

"הם לא פועלים ברצינות במאבק נגד הצאצאים שלהם. יתר על כן, הם משתמשים בשרידיהם כמנוף כדי למנוע הקמת יציבות בעיראק", כך אמר דובר "אל-נוג'אבה".

בחלק אחר של הראיון טען אש-שימארי כי מעורבותה הצבאית של טורקיה במזרח סוריה היא הפרה של התקנות הבינלאומיות וריבונותה של סוריה.

"האומה הסורית ובני בריתה הקיזו דם רב, שלא יסולא בפז, להגנת ריבונותם, [בשל] כך אנו מבקשים מטורקיה לעזוב את סוריה מיד", כך אמר אש-שימארי.

"ישראל מאמינה שתשתתפו בכל מלחמה אפשרית בינם לבין לבנון וסוריה, איך אתה רואה את זה?" – כך נשאל אש-שימארי על ידי העיתונאי הרוסי.

בתשובה לשאלה זו, הדובר הרשמי של אל-נוג'אבה ענה כי "בהתאם לחובה דתית ובשל עקרונות האמונה שלנו, עלינו לעמוד נגד המשטר הכובש הזה ובכל מלחמה נגד ישראל, אנו בוודאי נעמוד לצד קבוצות התנגדות אחרות, ובעיקר לצד חיזבאללה מלבנון".

"במקרה של מלחמה בין חיזבאללה וסוריה נגד המשטר הציוני, יהיה זה כבוד עבורנו לעמוד בקו החזית שנוצר נגד ישראל, ולהילחם על החזרת זכויות המדינות והמוסלמיות", כך הוסיף אש-שימארי.

הוא הוסיף גם ​כי התקיימו מפגשים בין מפקדי קבוצות התנגדות פלסטיניות לפעילים של המיליציה בעיראק ותיאר את השיחות "טובות ומכובדות".

דובר אל-נוג'אבה התייחס גם לגל המחאות האחרון בעיראק  ואמר:

"הממשלה הנוכחיות לא פעלה ברצינות כדי לפתור בעיות, להילחם בשחיתות או לבסס מריטוקרטיה, והיא הגורם למחאות הפומביות".

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה