קריאות באיראן לבצע במהירות רפורמות כלכליות מחשש להתרסקות פיננסית

רשת הטלוויזיה "אל ערביה" פרסמה דו"ח על ההפגנות, שסחפו את מרבית מחוזות איראן בשבוע שעבר, וציינה כי "למרות שנשיא איראן, ומשמרות המהפכה רואים בהפגנות מלחמה "קנוניה גדולה",, מועצת הסיוע הודתה ביום ראשון כי המצב מסוכן  וכי הרפורמות הכלכליות הופכות דחופות יותר. "

מוחסן רזאי, מזכ"ל מועצת הסיוע אמר: "אם לא נערוך רפורמות במערכת הכלכלית, עלינו לצפות להתמוטטות המטבע של עד 25 אלף טומאן תמורת דולר אחד."

עם מתחים העולים במדינה ביחס למחיר הדלק, שאושר על ידי הממשלה וגובה על ידי המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, הציעו כ -50 חברי פרלמנט הצעה שיכולה לגרום לפיטוריו של שר הנפט זנגאנה. אמיראבאדי פרחאני, חבר הגוף הנשיאותי של הפרלמנט האיראני, צוטט על ידי סוכנות הידיעות "מועדון העיתונאים הצעיר", אתר מועדון העיתונאים הצעירים באיראן.כי "גוף ההנהלה של הפרלמנט קיבל בקשה לנקוט פעולה נגד זנגאנה בכמה סוגיות, כולל … מחירי דלק גבוהים.

Image result for ‫רפורמות כלכליות באיראן‬‎

טרם ברור אם חברי פרלמנט, ינקטו בפעולה נגד זנגאנה, או שבסופו של דבר ימשוך את הבקשה להעלאת מחיר הבנזין, כמו במקרים קודמים.

ההפגנות החלו ברוב המחוזות באיראן ביום שישי (15 בנובמבר), ונמשכו יותר מחמישה ימים, במחאה על החלטת ממשלת איראן להעלות את מחירי הבנזין בשיעור של לפחות 50 אחוזים. ההפגנות התפשטו למאה ערים ועיירות והפכו במהרה לדרישות פוליטיות, כולל קריאה לבכירים להתפטר.

בעימותים בין המפגינים למשטרה נהרגו עשרות, לפי אמנסטי אינטרנשיונל, ואילו האופוזיציה האיראנית בחו"ל אישרה כי יש יותר מ -300 הרוגים.

האופוזיציה האיראנית בחו"ל אמרה במוצ"ש, כי מניין ההרוגים בהפגנות עלה על 300 איש, ותיעד את שמותיהם של 99 מהם. עוד ציינה כי מספר הפצועים עלה על 4,000 , בעוד שמספר העצורים יותר מעשרת אלפים איש.

המרכז לזכויות אדם בניו יורק אמר באתר האינטרנט שלו כי על סמך נתונים רשמיים ודיווחים אמינים מעידים כי "לפחות 2,755 בני אדם נעצרו והמספר האמתי עשוי להיות קרוב ל -4,000."

 

Related image

 

 

כתיבת תגובה