חושף השחיתות הכלכלית אדירת ההיקף בצמרת המשטר באיראן חוסל בטורקיה

לפני 6 ימים חוסל ,בחוצות איסטנבול שבטורקיה,מסעוד מולאבי – #MasoudMolavi  , איש תקשורת איראני,שעד לאחרונה היה קבלן חיצוני שעבד עם משרד ההגנה האיראני וערק לטורקיה .

מולאבי פתח בטורקיה ערוץ טלוויזיה שעוסק בענייני חדשות תחת השם " קופסא שחורה".

חיסולו נקלט בעין המצלמה:

כרגע לא ברור על איזה רקע חוסל מסעוד בטורקיה ואיפה נמצאים שרותי הביטחון המקומיים בתמונה.

גורמים באופוזיציה האיראנית טוענים כי מולאבי חוסל על ידי סוכני מודיעין איראני לא לפני שהם קבלו את הסכמת המודיעין הטורקי לחיסול האיש.

אותם גורמים מציינים כי מסעוד מולאבי הפיק אך לאחרונה סדרת טלוויזיה בנושאי שחיתות כלכלית בהיקף עצום בו מעורבים בכירי השלטון באיראן המקורבים למנהיג העליון חמינאי ובנו. באותה סדרת טלוויזיה חשף מולאבי מסמכים סודיים ביותר והוכחות שלא משתמעות ל-2 פנים אודות השחיתות בדרג הבכיר ביותר בשלטון האיראני.

חלק מהסדרה הטלוויזיונית של האיש:

ההערכה כי חיסולו בא בעקבות סדרה זאת והסכמת הטורקים לחיסולו נועדה לעצור את המשך גילוי הקשרים בין הבכירים האיראנים לנשיא הטורקי ארדואן ולבנו ,שעל פי מקורות זרים,עושים עסקים במיליארדי דולרים עם המשטר האיראני למרות הסנקציות האמריקאיות הקשות המוטלות עליהם.

כמה ימים אחרי חיסולו פרצו קבוצת האקרים ,המכונה #Aahack  , את האתר הממשלתי האיראני של משרד התרבות וההדרכה האיסלמית של המשטר, ושתלו שם תמונת מחאה. במהלך הפריצה לאתר,לטענתם,הם הצליחו לאתר כמה מסמכים מסווגים של המשטר שהיו בארכיון של משרד התרבות האיראני.

ישנם האיראן טענות כי למסעוד מולאבי היה קשר ישיר עם קבוצת האקרים זאת.

האתר שנפרץ:

תמונה

המסמכים המסווגים:

תמונה

אותם מסמכים מסווגים שנחשפו מגלים כי משרד התרבות הורה למשרד החוץ לא להוציא ויזות לעיתונאי חוץ שכתבו מאמרים על הפרות זכויות אזרח באיראן,אפילו לפני כעשור.

המסמכים:

תמונה

תמונה

במסמך הזה מזהירים משרד המודיעין  ומשרד התרבות האיראנים את שגרירות איראן בספרד לא להוציא ויזת כניסה למדינה לעיתונאית הספרדיה אנגלה אספינוזה העובדת בעיתון הגדול בספרד – EL PAÍS  – @el_pais בגלל שהיא דיווחה בעבר על מעצרה של מתנגדת המשטר נאסרין סוטודה – #NasrinSotoudeh .

תמונה

כתיבת תגובה