ארה"ב מגבירה לחצה על האו"ם לאכוף החלטותיה על החיזבאללה בלבנון

וושינגטון – רוב מחוקקי בית הנבחרים, מעל 240 חברים,משתי המפלגות יחדיו ,שלחו ביום שני מכתב דחוף למזכ"ל האו"ם ודחקו בו לאכוף לאלתר את החלטת מועצת הביטחון 1701.

ארבעה אנשי קונגרס משתי המפלגות עמדו בראש המכתב נרשמו הנציגים: אליין לוריא, לי זלדין, היילי סטיבנס ומייקל וולץ.

" במכתב לוחצים את [אנטוניו גוטרס] להתמודד עם האיום המיידי של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון".

המכתב קורא לגוטרס להוביל מאמץ בינלאומי לאכוף את יכולותיו של חיזבאללה מהתחמשות שעתידה להוביל להסלמה באזור ולהימנע מתוצאה הרסנית למרות שהועברו מסרים ברורים בעבר לממשלת לבנון בעיניין.

תוצאת תמונה עבור ‪un resolution 1701‬‏

בארה'ב מודאגים מביטחון תושביי לבנון באם ישראל יצטרכו לפעול ולהסיר את האיום המרחף על אזרחיה בעקבות מעשיו של חיזבאללה המנסה להסתיר את הארסנל העצום שלו באזורים מיושבים אזרחיים – והפך חלק גדול מאוכלוסיית לבנון למגן אנושי, כך נרשם במכתב.

לא רק חיזבאללה יישא באחריות לכך, גם ממשלת לבנון והקהילה הבינלאומית.

חיזבאלה הפר את החלטת מועצת הביטחון 1701 באופן הכי בוטה בכך שבנה תשתיות תקשורת ומערכות הפעלה זדוניות עמוק בתוך האדמה לנגד עיניהם הפקוחות של נציגי האו"ם באזור ובאין מפריע.

המחוקקים התייחסו גם לאיום ההולך וגובר מהארסנל הטילים של חיזבאללה שבימים אלה נעשים מאמצים רבים על ידיי חיזבאלה להופכו למדוייק יותר.

תוצאת תמונה עבור ‪un resolution 1701‬‏

"אף מדינה לא יכולה לסבול ארגון טרור בגבולה המסכן את אזרחיה ומוסדותייה בזמן שארגון טרור חותר לפגוע בה ולא יחכה ייצפה מהצד עד אשר תשיג את היכולת המלאה לסכן את אוכלוסייתה. לישראל הזכות להגן על עצמה ותזכה לתמיכה רחבה דו-מפלגתית מלאה של ארצות הברית אם עליה לפעול להגנה על אזרחיה.כך מסכמת תוכנה של הפנייה במכתב.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור ‪un resolution 1701‬‏

 

כתיבת תגובה