הבית הלבן: "אנו יודעים שקאסם סולימאני מדכא את ההפגנות בעירק"

גורם בכיר בבית הלבן אמר לרשת "אל-ערביה" ו-"אל-חדאת", כי ארצות הברית תטיל סנקציות, אם יימצאו גורמים עירקים שהיו מעורבים בהריגת מפגינים.

הבכיר בארה"ב אמר בראיון ל"אל ערביה.נט " שהמצב בעירק הוא רע מאוד, ויש הרבה מקרי מוות בקרב צעירים. אנחנו לא רוצים ליצור רושם שארצות הברית מתערבת בעיראק, מכיוון שיש כאלה שישתמשו בזה, וישתמשו בה כעדות להתערבות מערבית, ואותו מקרה גם בלבנון, שם חלק מאשימים אותנו שעומדים מאחורי ההפגנות, אך אנו יודעים שאיראן עומדת מאחורי הניסיונות לדכא את ההפגנות".

"ההתערבות האיראנית בעירק ברורה. אנו יודעים כי קאסם סולימאני נסע לבגדאד, ואמר לממשלה כיצד לדכא את ההפגנות הללו. האיראנים יודעים להשיג מטרה זו. אנו יודעים שיש דיווחים כי צלפים עמדו מאחורי הריגתם של מפגינים רבים."

תוצאת תמונה עבור ‪kassem sulaimani‬‏

אנו דנים בהפגנות בעיראק, כמו גם במצב בלבנון ובסוריה, בישיבת הברית האסטרטגית במזרח התיכון הכוללת את מדינות מועצת שיתוף הפעולה במפרץ, יחד עם מצרים וירדן ,כדי להגיע לתגובה בינלאומית אחידה על הקורה בעירק.

"אנו מעריכים את תפקידו של האו"ם ואת משימתו בעיראק. אני חושב שזה יכול לעזור לתמוך בבחירות חדשות ולעיין בחוק הבחירות, כך שהממשלה החדשה תהיה במצב טוב יותר, ולענות על צרכיו של האזרח העירקי," אמר הבכיר בארה"ב.

"אבל אנחנו רוצים למצוא דרכים אחרות לתמוך במפגינים, ואני חושב שאנו מספקים סיוע רפואי למפגינים."

"אנו רואים תגובה ,מצד העם העיראקי והמפגינים, העויינת את איראן באופייה, ויהיה קשה לעצור אותם רק במסע אלימות ומעצרים, וזה יגונה במועצת הביטחון ועל ידי הקהילה הבינלאומית".

"זו יכולה להיות הדרך הטובה ביותר לעצור את השפעתה של איראן בעירק," אמר הבכיר.

"לא נהסס להטיל סנקציות על פקידים בעיראק, כולל חסימת כניסה לארה"ב והקפאת נכסיהם".

"אנו מוגבלים גם על פי חוק הקונגרס שלא לספק נשק לשירותי הביטחון בעיראק אם יתגלה כי הם מעורבים בהפרות זכויות אדם. אז הזהרנו את שותפינו בממשלת עיראק כמו גם את כוחות הביטחון שלא לפגוע במפגינים, אחרת נפסיק לתמוך בהם".

קרדיט:עמרם אל – מקבוצת נציב

תמונה

 

כתיבת תגובה