על מבצע ״חגורה שחורה״. דעה

1. ישראל יצאה למבצע בעזה לא כדי לחסל את תשתיות הטרור, אלא כדי לחסל את בהאא אבו עטא. אילולא שוגרו טילים לישראל, ישראל לא הייתה ממשיכה בתקיפות. מרגע שהג'יהאד ניסה לגמול לישראל ולשגר טילים, ישראל ניצלה את ההזדמנות והרחיבה את הפגיעה בג'יהאד. פגיעה זו התבטאה בפגיעה בתשתיות, במעורבים ובבכירי שטח.
2. בימים האחרונים למדנו שיש על מי לסמוך, איכות הפגיעה, הגיוון במטרות, המידע המודיעיני המדויק, התזמון וגם התעוזה הראו שהמערכת יודעת לעבוד, ולעבוד מצוין.
3. במהלך הימים האחרונים שוגרו לעבר ישראל מאות טילים, כ-50 אחוזים לא הגיעו ליעדם וכ-90 אחוז ממה שהיה אמור להגיע, יורט באוויר. אז לכל מי שטוען על רווית המערכת, על תקלות, על למידה מהצד השני, שיחשוב שוב.
נקודה נוספת באתו עניין… חשיבות שיבוש מפעל דיוק הטילים של חיזבאללה.
4. חמאס לא הצטרף ללחימה. הדבר היחיד שעשה, זה הצהיר הצהרות ריקות מתוכן וממעשה. כל מי שכתב במהלך ימים אלו שחמאס השתתף בפעולה, פשוט לא יודע על מה הוא מדבר.
5. במקביל לתקיפה בעזה בוצעה תקיפה בדמשק, מחזיר אותנו לדיון הארוך האם הרוסים מונעים מישראל לתקוף והאם ישראל תוקפת כשצריך. התשובה לדעתי ברורה. כשישראל צריכה לתקוף, היא תוקפת עם אישור או בלי אישור רוסי.
5. כמות הנפגעים בעזה מראה אולי על שינוי מדיניות, אולי על ארגון מאתגר פחות, בטח אם נוסיף את העובדה שהלחימה התחילה עם חיסול אחד מבכיריו.
6. המחבלים היושבים בכנסת ישראל לא השתנו, הים אותו ים והדעות אותן דעות. מבחינתם נתניהו וכוכבי רוצחים וסינוואר והנייה, מלאכים. האצבע המאשימה מופנית רק אלינו, רק אנחנו אשמים שיש להם מספר דו ספרתי של מנדטים ורק אנחנו נישא בתוצאות אם תקום ממשלת מיעוט בתמיכתם.
7. המסר בחיסול אבו עטא נשלח בדואר אוויר לא רק אליו, אלא לכל הבכירים הצפונים בעזה. שהות בחברת בני משפחה ובלתי מעורבים לא מונעת מישראל לבצע ירי. בנוסף, המסר שודר גם באיראן, בלבנון ובסוריה.
8. מסתבר שבדיונות ופחונים יש לא רק לטאות וחרדונים, אלא גם יצורים הולכים על שניים.
9. לא חשוב מה יהיה, תמיד יהיה מי שלא מרוצה ממה שבוצע, מהתוצאות הסופיות ומאופן הביצוע. לכולם יהיו הערות והארות.
10. המבצע לא אושר כדי לחסל את הניסיון של גנץ להקים ממשלה. כל מי שטוען כך פשוט לא מבין איך ההחלטות מתקבלות.
11. לא מבין למה מגיע לנו כל הטוב הזה, אבל צריך לשבח את התקשורת הישראלית היא בהחלט משרתת את הפרופוגנדה של החמאס והג'יהאד האיסלאמי. כתבות מגמתיות, ציוצים דביליים, המלצות מוזרות, פירושים הזויים, וחוסר מקצועיות משווע.
בהחלט ראויים לקבל את פרס יקיר חמאס.

קרדיט:חבר בקבוצת נציב

תמונה

תמונה

כתיבת תגובה