מי הוא – קאסם סולימאני!

קאסים סולימאני, יליד 1957 במחוז קרמן האיראני, הצטרף למשמרות המהפכה האיראניים בשנת 1979 והתקדם במהירות. הוא הועלה בדרגה במהלך מלחמת איראן-עירק בשנות השמונים להוביל את הדיביזיה ה -41 בעודו בשנות העשרים לחייו.

לאחר שנחשב לגאון צבאי, מונה סולימאני למפקד משמרות המהפכה האיראניים בשנת 1997. עד מספר שנים, הוא נשאר לא מוכר לציבור. אבל הוא היה עסוק: בשנות התשעים הוא היה אחראי למאמציה של איראן נגד הטאליבן באפגניסטן, ולארגון המיליציות השיעיות העיראקיות לאחר נפילתו של סדאם חוסין בשנת 2003. לאחרונה הציל את משטרו של בשאר אל-אסד בסוריה.

Related image

כראש הנחש זיהו גורמים צבאיים ישראליים את סולימאני כאויב מספר 1 האחראי להמשך ההתבססות של איראן בסוריה והמשך התמיכה בה בפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה.

באוגוסט השנה אמר גורם בכיר בצבא הישראלי  כי סולימאני היא הכתובת של שניים משלושת האיומים. בעוד שהמקור סירב לענות כיצד התמודדה ישראל עם האיום, סולימאני היה, על פי דיווחים זרים, יעד של הרבה מזימות חיסול ישראליות בעבר.

באוקטובר אמרה טהראן כי סיכלה מזימה ערבית-ישראלית להרוג את סולימאני על ידי שתילת חומר נפץ במשקל של בין 350 ל -500 קילוגרם באולם ששימש להנצחת אשורה בעיר הולדתו פרובינציית קרמן.

ימים קודם לכן טען סולימאני כי הוא ומנהיג חיזבאללה סייד חסן נסראללה שרדו ניסיון התנקשות ישראלי בביירות במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. סולימאני, שאמר כי בילה את כל המלחמה בת 34 הימים בלבנון, וכי הוא נכנס למדינה מסוריה עם עימאד מורנייה, מנהיג בכיר בחיזבאללה שנרצח בשנת 2008 בפיגוע שיוחס לישראל ולסי.איי.איי. האמריקאי.

Related image

"מטוסי ריגול ישראליים טסו ללא הרף מעל מעוז חיזבאללה בדרום ביירות", אמר סולימאני בראיון נדיר שהוצג בטלוויזיה האיראנית, "לילה אחד חשו הוא ומורניה צורך לפנות את נסראללה מחדר המבצעים הראשי של הארגון ." זמן קצר לאחר מכן שתי התקפות אוויריות ישראליות התקיפו מקום סמוך.

"הרגשנו שבעקבות שתי התקפות האלה תגיע מתקפה שלישית ההולכת ומתקרבת", הוא אמר, "אז החלטנו לצאת מהבניין הזה. לא הייתה לנו מכונית והיה שקט מוחלט."

כמו חתול עם תשעה נפשות, סולימאני גם שרד את הפעולה שהרגה את מורנייה בשנת 2008. הוושינגטון פוסט ציטט גורם אמריקני לשעבר בשנת 2015 באומרו: "בשלב מסוים שני הגברים עמדו שם, באותו מקום, באותו הרחוב. כל מה שהם נאלצו לעשות זה ללחוץ על כפתור. אבל הסוכנים הוסמכו להרוג רק את מורניה. "

סולימאני אמנם נמלט עד כה מכעסה לכאורה של ישראל, אך מסעו להשמדת ישראל עשוי להציב אותו על כוונות הצבא הישראלי.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Image result for sulimani kasem

 

כתיבת תגובה