ניסיון חיסול ראשי הג'יהאד האיסלמי בעזה ובדמשק. עדכונים

היום בבוקר הודיעה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי – סראיא אלקודס -בעזה על חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית – בהאא' אבו אל-עטאא  לאחר שצה"ל תקף את דירתו בלילה.

הכרוז:

מפקד החטיבה הצפונית בג'יהאד האיסלמי שחוסל הבוקר היה מבוקש זמן רב ואתמול אף נחשף כי לאחר ירי הטיל לעבר אשדוד כשראש הממשלה-נתניהו שהה שם , הורה נתניהו לחסל את האיש.

מהרגע שהנושא נחשף היה ברור כי קיצו של המחבל -קרוב.

ואכן הלילה פעל צה"ל ובעזרת שרותי הביטחון אותר האיש וחוסל בביתו יחד עם אשתו בעזה.

תמונה

דובר צה״ל תא״ל הדי זילברמן הבוקר בתדרוך לכתבים הצבאיים ״החיסול בוצע בשעה 4:00. אבו אל עטא הוא מפקד בכיר בג׳יאהד וחיסולו היה כירורגי ונקודתי במטרה שזה יעצר בזה. הוא הפעיל את כל אירעי הקרב האחרונים כולל הירי על פסטיבל לייב סדרות, המטח של יום שישי לפני שבועיים״

‏תא״ל זילברמן ״הוא אהב לקדם ירי רקטי סביב השעה 9 בערב. הוא היה פצצצה מתקתקת והוא תיכנן לבצע ירי רקטי בימים הקרובים, תיכנן פיגועי צליפה לימים הקרובים ושיגורי רחפנים. ראינו את זה בשטח. הפעולה עצמה בוצעה עם השב״כ ואושרה ע״י ראש הממשלה ושר הביטחון בקבינט״.

‏עוד מוסיף דובר צה״ל ״בחודשים האחרונים ניסינו בכל דרך לסמן לבאהה להפסיק את הניסיון שלו לתקוף את ישראל ובלית ברירה הוחלט לבחור באופציית הסיכול מהאוויר. הרמטכ״ל הוא זה שיזם את הפעולה לאחר שהבין שזה הדבר הנכון. הייתה כאן הזדמנות שחיכינו לה שבוע ימים וממשנו אותה״

‏על החיסול עצמו אמר דובר צה״ל ״עד כמה שידוע לנו יש מינימום נפגעים אזחיים. התקיפה בוצעה לחדר ספציפי ולא הפלנו בית שלם. הוא חוסל בשנתו״. למרות הפעולה המוצלחה בצה״ל מבהירים כי לא חוזרים למדיניות הסיכולים הממוקדים. ״אנחנו לא חוזרים למדיניות הסיכולים וזה אירוע נקודתי״ מבהיר הדובר.

‏זילברמן ״אנחנו צופים ורואים תגובה רקטית גדולה של הגא״פ. באהה היה גורם בלתי מרוסן שפעל רוב הפעמים על דעתו שלו ונגד כל האינטרסים האזוריים. אנחנו שולחים הבוקר מסר לרצועה שאנחנו לא מעוניינם בהסלמה רחבה אבל לא נאפשר פגיעה בתושבי הדרום״.

‏לשאלה האם יש חשש שחמאס יצטרף לתגובה עונה הדובר ״יש חשש שחמאס יצטרף לתגובה של הגא״פ ואנחנו נערכים גם לזה.

צה״ל ערוך למספר ימי קרב כולל תרחישי הדרדרות של הרחבת ירי גם למרכז הארץ. נערכנו באופן שקט כדי להיות מוכנים לאירוע הזה. הערכות הן כי לגא״פ יש יכולת לשגר טילים גם לגוש דן״.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב על החיסול:

אנו, ארצנו הערבית והאסלאמית מבכים את מותו של המנהיג בגדודי אל-קודס השהיד בהאאא אבו אל-עטא ואשתו.

דמם של עמנו ומנהיגינו יקר לנו ושום סיעה אינה יכולה לנטוש אותם.

האויב הוא זה שהתחיל לתקוף והוא צריך לשאת בתוצאות של הסלמה מסוכנת זו.

הכיבוש רוצה לכפות משוואות חדשות על ידי תקיפת תנועה אחת ולא אחרת.

הכיבוש מנסה להסיט את המשבר הפנימי שלו לרצועת עזה, אך ההתנגדות לא תתן לא.

מפקד החטיבה הצפונית בג'יהאד האיסלמי – בהאא' אבו אל-עטאא :

תמונה

במקביל דווח מדמשק כי דירה בשכונת היוקרה-אלמזה,ליד שגרירות לבנון בסוריה, הותקפה וכי נהרג שם צעיר. עד מהרה התברר כי היה ניסיון חיסול נגד אכרם עג'ורי, בכיר בארגון בג'יהאד האסלאמי.

תמונה

אכרם עג'ורי הוא יד ימינו של מנהיג הג'יהאד זיאד נחאלה שמנהל מדמשק קשר ישיר עם הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בעזה שם פעל בהאא' אבו אל-עטאא שחוסל הלילה בעזה.

מאוחר יותר התברר כי האיש עצמו לא נפגע אך בנו נהרג.

ישראל לא נטלה אחריות על תקיפה זאת.

זיהוי מיקום הדירה בשיטת גאו-לוקיישן:

אזור התקיפה בדמשק -שכונת אלמזה:

סימון הבית שהותקף:

זיהוי הבית שהותקף:

זיהוי הבית באמצעות תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות:

התמונה מהרשתות החברתיות שאיפשרה את הזיהוי:

תמונה

ישראל נערכת לתגובת הגי'האד האיסלמי ולהידרדרות המצב לכלל כמה ימי לחימה מלאים.

דיווחים מעזה טוענים כי יחידות השיגור של הג'יהאד קבלו בשעות האחרונות רשימת מטרות מדוייקת לפגיעה .מתוכנן ירי מסיבי בשעות הקרובות.

העיתון "ג'רוזלם פוסט" פרסם, דו"ח שכותרתו "הדמויות המסוכנות ביותר לישראל: נסראללה, סולימאני ואבו אל-עטא", בו נאמר כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ומפקד כוח קודס איראן קאסם סולימאני ומפקד הזרוע הצבאית של ג'יהאד האסלאמי אבו אלעטא אלה שלוש הדמויות המסוכנות ביותר בנושא הביטחון הישראלי.

העיתון הוסיף כי אבו אל-עטא", מפקד גדודי אל-קודס ברצועת עזה, הוא בכיר בצבא ברצועת עזה, השתתף בתכנון הפיגועים נגד "ישראל", פיקח על ייצור אמצעי לחימה, ומשפר את יכולות שיגור הטילים לטווח הארוך, במודיעין הצבא הישראלי אומרים כי הוא "הגורם לכל ההסלמות ברצועה".

גורמים ערביים טוענים כי החיסול המשולב בעזה ובדמשק נועד לאותת לראשי החיזבאללה ואיראן כי גם הם בסכנה בנקרה של עימות ישיר עם ישראל.

 

 

 

 

כתיבת תגובה