ארץ הכורדים בסוריה: המערכה בתל-טאמר

בימים האחרונים נמשכים הקרבות בין טורקיה והג'יהאדיסטים לבין ה-SDF וכוחות צבא אסד בגזרת תל-טאמר (ראו מפה). הטורקים בארטילריה, טנקים ומשוריינים כאשר הכוח הרגלי בו הם משתמשים מורכב מערב רב של מיליציות ג'יהאדיסטים. הם משתמשים בגיבוי אווירי של מל"טים ורחפנים. מנגד כוחות ה-SDF תחת פיקוד האשורים כאשר בשדה הקרב לוחמות יחידות שונות ביניהן יחידות נשים, יחידות בינלאומיות של מתנדבים, אשורים, ערבים וכורדים. צבא משטר אסד מגבה את ה-SDF באמצעות תותחים ומשוריינים. הקרבות באזור זה אינם זוכים ליחס של רוסיה / ארה"ב / האו"ם שכן התחום שמצוי במלחמה נותר מחוץ להסכים השונים שנחתמו.

ה-SDF מאבד חללים רבים מדי יום (לפחות 100 בשבוע האחרון, לפחות 500 בחודש האחרון) וגם אזרחים החיים בכפרים בהם נערכת הלחימה נהרגים. ב-3 הימים האחרונים נהרגו 26 אזרחים בהפצצות אוויריות. מצורף סרטון של טקס הלוויה ל-17 לוחמי SDF ערביים שנערך שלשלום ותמונות של 9 חללי SDF נוספים שפורסמו אתמול. לצבא סוריה נהרגו לפחות 5 לוחמים היום.

במקביל לכל אלה דווחו אתמול קרבות רחוב באל-באב שבשלטון טורקי כבר 3 שנים. אל-באב היא תמונת עתיד לערים שטורקיה כבשה.

הפטרול המשותף לרוסיה וטורקיה המתרחש בתוך רוג'בה בסמוך לגבול הפך לפניה של המערכה בשבוע האחרון. כל רשתות התקשורת המקומיות והבינלאומיות עורבים יחד עם האזרחים הכורדים לסיור הרכוב. האזרחים הכורדים משליכים אבנים, נעליים וירקות ברכבים הטורקים בעוד העיתונאים מצלמים ומסריטים את מה שעתיד להיצרב כפני ההתנגדות בזיכרון הציבורי בשנים הבאות. המשמעות של ההתנגדות העממית הזו היא בעיקר בתמונות המופצות בעולם. אתמול הטורקים השיבו אש והרגו מפגין אחד ופצעו עוד 5. מי שתפסה אפילו יותר תשומת לב מההרוג היא אמא של הברין חאלף, הפוליטיקאית הכורדית שנרצחה בתחילת הפלישה הטורקית, אשר אוחזת בידיה אבנים רבות המיועדות לכוח הטורקי. מצורפים תמונות של הברין, אמא אוחזת אבנים שיושלכו על הפטרול הטורקי, והסרטון אחד מני רבים מהמאורע, ובו תועדה 'אם אל-הברין' ובידיה אבנים.

כתיבת תגובה