"איראן נכשלה בפרויקט דיוק וייצור הטילים והרקטות שבידי חיזבאללה". דעה

לפני כחודשים,לאחר שישראל חשפה חלקית את  'פרויקט הדיוק' מבית ארגון הטרור חיזבאללה,כתבתי כדלקמן:

חשיפתו החלקית של 'פרויקט הדיוק' מבית ארגון הטרור חיזבאללה נועדה להציג בפני העולם הערבי והמערבי את האליבי של ישראל לפעול להסרת האיום בהיעדר שת"פ / מוכנות מצד ציר הרשע "לסגת מהרעיון".

בעצם חשיפת הפרויקט ישראל מבקשת להשיג 2 מטרות מרכזיות:

1. שלילת הלגיטימציה מארגון הטרור חיזבאללה הן כ"מגן לבנון" בפני העם הלבנוני, והן בעולם הערבי שמהלך החשיפה רק מעצים ומעמיק את השבר בין המדינות תומכות הארגון למתנגדיו וביום שאחרי.

2. צבירת לגיטימציה לפעולה ישראלית להסרת האיום – וקריאה אחרונה למדינות פטרון כצרפת ומדינות נוספות שמושקעת בלבנון עד צוואר, שעלולות לאבד את השקעותיהן כתוצאה מהתעקשותן להמשיך בהתנהלות הנאיבית נוסח "בת יענה" נוכח אזהרותיה הנשנות של ישראל.

חשוב להבין שמבחינתה של ישראל – איום פרוייקט טילי הדיוק של חיזבאללה הוא לא פחות מאיום הגרעין האיראני.

קאזוס בלי. כבר אמרנו?

נקודה למחשבה לאור ההתעוררות מחדש של פרויקט הגרעין האיראני:

איראן אמנם נכשלה בפרויקט דיוק הטילים והרקטות שבידי חיזבאללה בלבנון, ובייצור טילים ורקטות מדויקים נוספים. אילו הצליחה בפרויקט הזה, העורף הישראלי היה נתון בסכנה חמורה של מאות ואלפי טילים ורקטות מדויקים, שמערכות ההגנה מפני טילים של ישראל לא היו מסוגלות להתמודד איתן כמותית.

במקרה של מלחמה בצפון, הן היו פוגעות בדיוק רב בתשתיות הצבאיות והאזרחיות של מדינת ישראל, הורגות מאות אזרחים וגורמות נזק עצום לכלכלה ולשירותים החיוניים, ומשבשות את יכולותינו לתקוף מהאוויר ולבצע תמרון לתוך לבנון כדי לשתק את האש תלולת המסלול.

פוליטיקאי בכיר אמר לאחרונה שפרויקט דיוק הטילים משול ל"פצצת אטום קונבנציונלית" כשמדובר במדינה קטנה, צרה וארוכה כמו ישראל. זו אולי הגזמה, אבל המשמעות ברורה. לכן ישראל עשתה כל שביכולתה כדי לסכל את את הפרויקט הזה – והצליחה. אבל האיראנים וחיזבאללה לא ויתרו והם ממשיכים לנסות. גם ישראל לא מוותרת והודיעה כבר מפי ראש הממשלה בעצמו, הרמטכ"ל וקצינים אחרים, שלא תתן לפרויקט דיוק הטילים לקרות.

בשורה התחתונה, אינה דומה חזית למול איראן כאשר זרוע מרכזית שלה נטולת יכולות פגיעה משמעותיות (נזהר מלומר מכריעות!).

ולכן, כשמקיימים דיון העוסק במב"מ, רצוי ואף הכרחי לנהל אותו מתוך פריזמה נקיית כפיים וללא שיקול פוליטי.

קרדיט: בעל ערוץ "סבאבו בטלגרם" – @sababotelegram

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בטחוני בפיקוד צפון (צילום: חיים צח, לע״מ)

(קרדיט לתמונה: צילום: חיים צח, לע״מ)

כתיבת תגובה