מבזקי חדשות ליום 8-11-2019. מתעדכן

*- אתמול מעט אחר חצות, מטוסי קרב לא מזוהים תקפו שתי עמדות מיליציה איראניות סמוכות לאלבוקמאל.

גל התקיפות הראשוני היה בכפר סוקרייה, הסמוך לעיירה אלבוקמל, שם נמצאים מאחזיי מיליציות איראניות בקרוב לפאתי הכפר.כתוצאה מההתקפה הושמדו לחלוטין שניי המאחזים , כך דיווח כתב סוכנות הידיעות באזור, עבדולרחמן אחמד.

מספר דקות לאחר מכן בגל התקיפות השני שהתרחש, בתוך שדה התעופה של חמדאן, הנשלט על ידי מיליציות איראניות נראו מרחוק
להבות אש גדולות עולות בבירור מהאזורים הסמוכים למקום הפיצוצים, ונשמעו קולות נפץ עזים מתוך שדה התעופה.בתאריך 24.10.19 הותקפו אותם היעדים על ידיי מטוסים לא מזוהים.

*- הכור בדימונה מיושן – אך יפעל עד 2043

למרות הדיווחים על פגמים בטיחותיים רבים שנמצאו בליבת הכור המיושן בדימונה, החליטה הוועדה לאנרגיה אטומית להאריך את חייו בעזרת טיפולים מיוחדים. לעומתו, הכור הקטן בשורק צפוי להיסגר בתוך מספר שנים.

*- עלי אכבר ולייאטי, יועצו הבכיר למדיניות חוץ של המנהיג האיראני עלי חמינאי, אמר כי ארצו כבר לא סומכת על צרפת מכיוון שהיא לא כיבדה את התחייבויותיה במסגרת עסקת הגרעין לשנת 2015.

*- על העולם לקבל החלטות קשות ולהתמודד עם ההסלמה הגרעינית של איראן.

" איראן אינה מסתירה עוד את רצונה לבנות פצצה גרעינית ומעוררת חשש יותר מסביר ומציבה את עצמה בפניי פריצה גרעינית מהירה. הגיע הזמן שכל המדינות ידחו את הסחיטה הגרעינית של המשטר הזה וינקטו צעדים מעשיים ורציניים .ארצות הברית לעולם לא תרשה שזה יקרה."

הצהרה לעיתונות מאת : מייקל ר. פומפאו, מזכיר המדינה

*- השגריר רוברט ג'וזף, השליח לשעבר לאי הפצת גרעין איראני תחת ממשל בוש, אמר כי "הדחיפות לפעולה צריכה להיות ברורה לכולם. זו קריאה אחרונה"!.

*- דוברת מחלקת המדינה, מורגן אורטגוס, מזהירה את איראן – "הצעד האחרון של איראן" יהיה גם האחרון,איראן בצעה צעד גדול בכיוון הלא נכון" ונראה כניסיון האיראני האחרון לסחוט את הקהילה הבינלאומית.מדיניות ארה'ב ברורה לא נרשה לאיראן להיות בעלת נשק גרעיני שמסכן את שלום העולם כולו ."

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

*- דובר משרד ההגנה האמריקני ג'ונתן הופמן אישר היום (חמישי), כי ארצו עדיין עובדת עם ה- SDF, וממשיכה לספק להם את היכולות והתמיכה להילחם בדאעש.

הוא גם הדגיש, כי הכנסות הנפט משדות הצפון ילכו ל- SDF ולא לארצות הברית. הוא הוסיף: למפקדי צבא ארה"ב יש את הזכות להתגונן, מפני כל כוחות המאיימים על שדות נפט בצפון מזרח סוריה.

*- מפקד המבצעים של אזור בגדאד אישר היום (חמישי) ,כי הוצאו צווים לעצור את הכוח שפתח באש, לפיזור המפגינים ברחוב ראשיד בבגדאד,מדובר בכוחות הביטחון שהרגו ארבעה מפגינים בזמן שהם פירקו מקום ישיבה להפגנה בבצרה, כך לדברי רויטרס.
וכוחות הביטחון העיראקיים שירו למוות לפחות בשישה מפגינים במרכז בגדאד ביום חמישי, כך מסרו גורמים במשטרה ובמקורות רפואיים.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- דובר הפנטגון: הרווחים משדות הנפט בצפון סוריה ינתנו לכוחות הsdf לא לארה"ב.

*- רויטרס: שליח ארה"ב לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מתאר את מעצרו של מפקח הארגון באיראן כפרובוקציה בוטה.

 

כתיבת תגובה