מבזקי חדשות ליום 6-11-2019. מתעדכן

*- סוכנות הידיעות הטורקית – אלאנאדול מדווחת כי ממשלת עיראק גייסה לשרות הביטחון כ-45 אלף חיילים שכבר שוחררו משרות . הגיוס מחדש לשרות הביטחון נועד להקטין את ממדי האבטלה בעיראק וכן למלא חלק מדרישות המפגינים .

*- ההתאחדות לכדורגל של סולטנות עומאן (AFC) הודיעה היום כי הקונפדרציה לכדורגל האסייתי (AFC) תארח את מוקדמות אליפות אסיה 2020  בסולטנות עומאן במקום  עירק.

תמונה

*- דו"ח האו"ם קובע כי מאז החל הגל השני של ההפגנות בעיראק שהחל ב-25 לאוקטובר ועד אתמול נהרגו 97 מפגינים באש כוחות הביטחון בכל רחבי עיראק.

*- ראש ממשלת עיראק – עאדל עבדול מהדי: לא אכפת לי להתפטר אם ימצא לי מחליף.

תמונה

*- המנהיג העליון של איראן-האייטולה חמינאי : ההפגנות בעיראק ובלבנון נועדו להכשיל את שחרור ירושלים .

אז עכשיו אתם מבינים למה רוב תושבי איראן נמצאים מתחת לקו העוני ?

תמונה

*- נתניהו אמר היום (שני) כי הסנקציות נגד איראן לא עובדות והוסיף כי "אף אחד מאיתנו אינו יכול להרשות לעצמו לחכות לפעולה שתמנע את תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת של איראן.

עם זאת, נתניהו אמר היום (רביעי) לערוץ החדשות FOX כי הוא חושב שמלחמה עם איראן היא בלתי נמנעת. הוא הוסיף כי הדרך היחידה להרתיע את טהראן הינה לדאוג לביצוע תקיפה צבאית קשה נגד הרפובליקה האסלאמית.

*- יחידות הכבאות בישראל הודיעו כי התקיים היום אימון משותף בין כוחות כיבוי פלסטינים מהגדה המערבית וצוותים ישראלים , שם התאמנו הצדדים ב"ראשון לציון "

יחידות הכיבוי הישראליות מסרו בהצהרה כי ראש ההגנה האזרחית הפלסטינית ביקר אתמול במשרדו של ראש ועדות כיבוי האש הישראליות בכדי לחזק את היחסים בין הצדדים.

האימונים עסקו במספר תרחישים של אירועי חירום שעלולים להתרחש, וכבאות ישראליות הכשירו כוחות כיבוי פלסטינים בדרכים חדשות להתמודד עם שריפות ופינוי נפגעים.

*- טקס החתימה על הסכם ריאד התקיים ביום שלישי, בין ממשלת תימן הלגיטימית, למועצת המעבר הדרומית, בנוכחות יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, נשיא תימן עבד רבו מנצור האדי ונסיך הכתר באבו דאבי מוחמד בן זייד.
הנסיך מוחמד בן סלמאן, בנאום הפתיחה שקדם לחתימה, כי "ריאד עושה את כל המאמצים לרפא את השבר בין האחים בתימן בהנחיית האפוטרופוס לשני המסגדים הקדושים."

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר ביום שלישי כי הסכם ריאד הוא התחלה טובה להגיע להסכם סופי בתימן.

טראמפ צייץ על העסקה: "התחלה טובה מאוד. אנא עבדו קשה להסדר סופי" של משבר תימן.

*- אל אחבאר: קטאר תפסיק להכניס כסף לרצועה בשנת 2020 (בעוד כחודש וחצי).

*- תרחיש האיימים מאת מייקל אורן שגריר ישראל בארה'ב לשעבר:" עשרות טילים על מקומות אסטרטגים בישראל ".

*- מומחים למדיניות חוץ צופים כי התקפה איראנית על ישראל בלתי נמנעת והיא רק עניין של זמן.

יעקב עמידרור- הוא אלוף בצה"ל במילואים, כיהן כראש המטה לביטחון לאומי, ראש חטיבת המחקר באמ"ן, מזכיר צבאי לשר הביטחון – " עימות ישיר בין ישראל לאיראן אינה שאלה אלא מתיי. איראן נערכת לפעולת תגמול נגד ישראל."

 

כתיבת תגובה