אניות מלחמה רוסיות ירו טילים ואש תותחים במסמוך למימי ישראל. מה המסר?

הצי הרוסי ביצע תרגיל צבאי ימי באזור המזרחי של הים התיכון בשבוע החולף – כך פרסם אתר החדשות הרוסי אוויה.פרו ביום שלישי.

כשהוא מצטט את סוכנות הידיעות הרוסית – RIA Novosti מדווח האתר אוויה.פרו כי אניות מלחמה רוסיות בצעו חלק מהתרגיל הימי שלהם בסמוך מאוד למים הטריטוריאליים של ישראל.

ממידע שהגיע מהסוכנות הרוסית – RIA Novosti עולה כי אניות מלחמה רוסיות ירו טילים ופצצות ארטילריה ליד המים הטריטוריאליים של ישראל, מה שהפתיע מאוד את ישראל.

"בעצם הירי עצמו לא הפרו הרוסים כל חוק בין לאומי אבל הם שלחו מסר ברור על נוכחותם בים התיכון " הדגישה סוכנות הידיעות הרוסית.

התרגילים המשותפים לצי הרוסי ולפיקוד החלל הרוסי היו במסגרת בחינה סופית של מוכנותם הקרבית של הכוחות הפועלים באזור הים התיכון.

בתרגיל השתתפו 5 אניות מלחמה וכן ספינת אספקה .

יש להדגיש כי נוכחות אניות המלחמה הרוסיות לא הפתיעו איש לאחר שהרוסים דאגו לעדכן מראש את כל המדינות הפועלות במזרח הים התיכון על התרגיל הימי המתוכנן.

לפני כמה ימים דווח כי אניות מלחמה רוסיות ירו טילי שיוט על עמדות מורדים סורים, ירי זה היה,ככל הנראה,גם הוא חלק בלתי נפרד מהתרגיל הימי המתוכנן.

ישראל שוברת כרגע את הראש כדי לנסות ולהבין מה היה המסר הרוסי בעצם הירי כה סמוך למימיה הטריטוריאליים ? אולי להרתיע אותה מפעולה שנודע עליה לרוסים רק לאחרונה והפתיע אותה במהותה ? 

כתיבת תגובה