מבזקי חדשות ליום 5-11-2019. מתעדכן

*- יו"ר ארגון האנרגיה האטומית באיראן: התחלנו להפעיל 30 צנטריפוגות חדשות.

*- הצבא המצרי הודיע על הריגתם של 83 מחבלים, במהלך עימותים ומבצעי פשיטה בסיני.

מהצבא נמסר שלשום כי נמצאו 77 מחבלים עם 56 כלי נשק מסוגים שונים, 78 ארגזי תחמושת, מטעני חבלה, יחידות כוח סולאריות וציוד תקשורת בצפון ומרכז סיני. 6 מחבלים אחרים מסוכנים מאוד היו בין ההרוגים.

*- מפגינים עירקיים ניתקו מספר כבישים ראשיים בבירה בגדאד, ומספר פרובינציות אחרות, בעיקר שהובילו לשדות נפט בדרום, בניסיון ללחוץ על הממשלה להתפטר, בין קריאות פופולריות לשביתה כללית ואי ציות אזרחי, למחות על המשך ממשלתו של אדל עבדול מחדי, ונפילת 260 חללים וכ -12 אלף נפצעו.

*- נשיא איראן חסן רוחאני שולח מכתב למלך סעודיה סלמאן בן עבדול עזיז בו הוא כותב על שאיפתו לשלום ויציבות באזור.

*- דובר התנועה פאוזי ברהום אמר בהצהרה כי האיומים הישראליים המתמשכים על ההתנגדות ואנשינו בעזה משקפים את המשבר האמיתי שלפיו הישות הישראלית סובלת מהיציבות של ההתנגדות, והתקנת משוואות ההרתעה וכישלונה לשבור את רצוננו, או לערער את נחישותנו.

הוא הוסיף כי המשך האיומים הללו לא יפחידו את ההתנגדות, ולא ירתיעו אותה היא ממשיכה בהיערכותה ופיתוח יכולותיה, ויאחדו כוחות להגן על בני עמנו ולהתמודד עם כל תוקפנות, ולא יסבלו רגע אחד במילוי חובתו להגן על עמנו, על אדמותינו ועל קידושיו, תהיינה כל קורבנות.

ברהום הדגיש כי הכיבוש לא יצליח ב"תעמולה "זו להשפיע על מורל עמנו ואנשינו בעזה, אך יהווה תמריץ לעקוף עוד יותר את ההתנגדות ולהיצמד לה, ולהצטרף לשורותיה.

*- הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בחודש שעבר, כי ישראל לא תקבל את פרויקט דיוק הטילים שארגון חיזבאללה – בהכוונתה והובלתה של איראן – מנסה להקים על אדמת לבנון. בפגישה עם מפקד יוניפ"ל, הגנרל סטפנו דל קול, הבהיר כוכבי כי על לבנון ויוניפי"ל להביא להפסקת פרויקט דיוק הטילים וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון: "המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".

*- מנהיג ארגון הטרור חמאס יחיא סינואר: ״ללא התמיכה האיראנית לרצועת עזה ולפלסטין, לא היינו מגיעים למה שהגענו אליו. איראן נתנה לנו כסף, נשק וידע בזמן שמדינות ערב אכזבו אותנו״.

*- מנהרות עזה:
כמה סוגי מנהרות שפעילות היום ברצועה לאחר שנים רבות של עיסוק ופיתוח עולם התת קרקע מימי ההברחות המסחריות בציר פילדלפי ועד מנהרות התקיפה בצוק איתן.
יש מנהרות תקיפה חוצות גדר – המטרה שלהם היא להחדיר כוח לוחמים לביצוע פיגוע טבח ו/או חטיפה של חיילים או אזרחי ישובי גדר. מנהרות אלו נחפרות מתוך בתים במרחק מהגדר וכיוון ישראל. מנהרות אלו סוכלו ברובן ולא יפעלו בעידן הקיר הסלארי. מנהרות נוספות שהיו אז האופנה הן מנהרות תופת. במקרה זה אין מטרה לחצות גדר אלא להעמיס חנ״מ ולפוצץ מוצב או מגדל וכו. גם אלא ישללו בעידן הקיר.
מה שסינואר התפאר הו היום אלו מנהרות הלחימה והתנועה בתוך הרצועה! מנהרות אלה יצרו לאורך השנים רשת מסועפת של מנהרות בעומקים שונים והן כוללות חפקים, חדרי לוחמים, מנהרות אחסנה ומנהרות לשיגור טילים. כל המערכת הזו מחוברת דרך בתי פעילים, בתי ספר ובתי חולים ומסגדים. המטרה העיקרית היא שרידות הכוח הלוחם של חמאס ורציפות אש. מטרת משנה בעיקר במנהרות לחימה בפריפריה של הערים היא יכולת הגעה מאחור ונהול קרב נגד כוחות צהל (אירוע חטיפת אורן שאול). לירידה לתת קרקע יש יתרונות אבל גם חסרונות. במתארים מסויימים המנהרות יכולות להפוך לבית הקברות של עזה וישראל יודעת דבר או שניים בתחום…

*- ארה"ב מטילה סנקציות על תשעה אנשים ועל ישות אחת הקשורה באיראן.
וושינגטון (רויטרס) – ארצות הברית הטילה סנקציות על תשעה אנשים ועל גוף אחד המקושר לאיראן במלאת 40 שנה להשתלטות על שגרירות ארה"ב בטהראן, כך אמר היום (שני) משרד האוצר האמריקני.

*-

כתיבת תגובה