מבזקי חדשות ליום 4-11-2019. מתעדכן

*- מיליציות סוריות חמושות הנתמכות ע"י טורקיה פתחו הערב באש על שיירה אמריקאית שנעה בצפון סוריה. לא היו נפגעים לכוח האמריקאי.

תמונה

*- סוכנות הידיעות הרשמית של SANA דיווחה כי "יחידות צבא סוריה, חיזקו את פריסתן בכפרים ובעיירות מטל תמר לאזור אבו רסין, בדרום-מזרח הכפר ראס אל-עין , ובדרך דרבשיה-ראס אל-עין בצפון מזרח חאסאקה לכיוון הגבול הסורי-טורקי.

"יחידות צבא, מחוזקות על ידי כלי רכב וכלי רכב המתקדמים מציר הרקעה, נפגשו עם יחידות שהוצבו באזור הכפרי המערבי של מחוז אל-חסאקה".

הסוכנות הצביעה על "כניסת תגבורת של הצבא הערבי הסורי לעיירה אבו רסין באזור הכפרי של טל תמר, צפון-מזרח במקביל ליציאת יחידות אחרות צפונה להשלמת הפריסה לעבר הגבול הסורי-טורקי." (מעניין זה בדיוק האזור שבו הותקפו הכוחות האמריקאים.)

*- איגוד הבנקים בלבנון מכריז על סגירת כל הבנקים מחר.

*- שביתה כללית תיערך בלבנון ביום שני. בנוסף, כל הדרכים עדיין חסומות ברוב אזורי המדינה.

*-  נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בטוח שיזכה בבחירות לנשיאות בשנת 2020, ואמר כי תושבי ארה"ב לא רוצים להדיח אותו.
"אני בטוח לחלוטין. יש לנו נתונים מצוינים בסקרים", אמר טראמפ בבית הלבן ביום ראשון בערב.

טראמפ אמר: "יש עמדות חזקות בסקרים בנושא ההדחה, במיוחד במדינות מתנדנדות. אני חושב שראיתי את זה. ומדינות הנדנדה לא רוצות לשמוע על זה, ואנשים לא רוצים לשמוע על הדחה."

"מי שרוצה לדבר על הדחה הם רק כלי התקשורת השקריים, והדמוקרטים שעובדים איתם, באופן כללי. אני מסתכל על זה בדרך זו, שהדמוקרטים עובדים למען התקשורת השגויה.

*- ראש ממשלת עיראק, עדיל עבדול-מהדי, נפגש היום (ראשון ) עם משלחת בכירה מהקונגרס האמריקאי בראשות חבר הקונגרס האמריקאי, אדם סמית', המכהן כיו"ר תת-הועדה לטרור בסנאט,

במהלך הפגישה בבגדאד הביעה המשלחת האורחת את תמיכתם במאמציי ממשלת עיראק להיענות לדרישות הלגיטימיות של העם העיראקי.

ראש הממשלה אדיל עבדול-מהדי הדגיש כי הוא מעוניין להעצים את היחסים בין עיראק לארה"ב ועם שכניה הערבים .

בישיבה נכחו מהצד העיראקי- שר הביטחון , היועץ לביטחון לאומי, סגן יו"ר ועדת חוץ וביטחון יועצים ממשלתיים, ומספר מפקדי צבא בכירים.

*- מפגינים תוקפים את הקונסוליה האיראנית ב קרבלה עיראק והציתו חלק מקיר הבניין.

יותר מ-1,000 מפגינים מתגודדים מסביב לקונסוליה האיראנית בעיר השיעית הקדושה כרבלא ודורשים את סילוקם של הדיפלומטים האיראניים. המפגינים משליכים אבנים לעבר הקונסוליה והניפו את הדגל העיראקי מעל המבנה.

*- ארה"ב הודיעה לרוסיה כי חמושים המגובים בטורקיה תקפו היום שיירה צבאית של ארה"ב סמוך לטמר תמר הסורי, כך דווח בסוכנות הידיעות "ספוטניק", תוך שהיא מצטטת את הצבא הרוסי.

מקורות סורים דיווחו על הריגתם של ארבעה אזרחים בכפר אום אל-אספיר בכפר ראס אל-עין עם פצצה טורקית.

*- סעודיה הפסידה כ -2 מיליארד דולר בעקבות התקפות חסרות תקדים של איראן על מפעלי הנפט שלה בחודש שעבר, על פי דיווח של הפייננשל טיימס.

*- היום אושרה הנפקת חברת הנפט הלאומית אראמקו בשווי 2 טריליון דולר!! כך ששני מליארד זה בקטנה לסעודיה.

*- איש הדת השיעי העיראקי מוקתדה אל-סאדר ביקר באיראן בפעם השנייה בתוך פחות משבוע.

*- עוד מדינה שנתמכת על ידי ארה"ב קונה מערכת הגנה רוסית סתירת לחי שניה לטראמפ:

הממשל האמריקני הביע חשש מהאינטרס של סרביה, לחזק את ארסנל שלה באמצעות רכישת מערכות הגנה אוויריות רוסיות מתקדמות.
"כמובן שאנחנו מודאגים לא רק מההתקנה של ציוד צבאי רוסי בשטח סרביה, אלא מהאפשרות שסרביה תרכוש מערכות צבאיות רוסיות מתוחכמות", אמר מתיו פאלמר, השליח המיוחד של משרד החוץ האמריקני למערב הבלקן, בראיון לטלוויזיה Elsat בצפון מקדוניה. זו התייחסות לתרגילי "המגן הסלאבי" בשבוע שעבר בסרביה, בהשתתפות "S-400" ו"פאנצר S "ההגנה האווירית הרוסית, לראשונה.

הדיפלומט האמריקני הביע את תקוותה של וושינגטון, כי ממשלת בלגרד תהיה "זהירה" בעסקאות אפשריות מסוג זה עם מוסקבה, וטענה כי ארצות הברית היא שותפה צבאית חשובה יותר מרוסיה עבור סרביה.

עם זאת, סוכנות הידיעות הצרפתית מצאה קשרים היסטוריים קרובים , בין מוסקבה לבלגרד, במיוחד לאור עמדתה הנחרצת של רוסיה, בנושא קוסובו ומעמדה לאורך השנים, לצד האינטרסים של הנוצרים בבלקן.

בשבוע שעבר אישר נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ, כי בלגרד חתמה על עסקה עם רוסיה לרכישת סוללה אחת, מפאנטסיר S והיא מצפה לספק אותה בהקדם האפשרי.

זה הגיע לאחר שממשל ארה"ב, לא הצליח להניא את טורקיה מתכניותיה, לרכוש מערכות הגנה אוויריות רוסיות S-400.

*- דיווח ערבי : ארגוני הטרור בעזה העבירו מסר למתווכים המצריים כי בעזה לא ישתקו על ההסלמה הישראלית. חבר הפלגים הצבאיים בעזה, נאא'ל אבו עודה, אמר לאתר דוניא אל-ווטן כי בישראל התנו את המשך ההסדרה בהרכבת ממשלה חדשה, אך בעזה הבהירו כי לא יהיו "שבויים של הבחירות הישראליות".

קרדיט:חברי קבוצת נציב

כתיבת תגובה