מצרים בנתה חומת מגן מסיבית סביב אזור בתי המלון של שארם א-שייח בסיני

מצרים למדה מהר את לקח הפלת מטוס התיירים הרוסי שהיה בדרכו משארם א-שייח בחזרה לרוסיה כשהוא עמוס נופשים בפיגוע של אשני דאעש סיני.

וויקיפדיה מתאר בקצרה אירוע זה כדלקמן :

טיסה 9268 של מטרוג'ט הייתה טיסה בקו שארם א-שייח'סנקט פטרבורג שהתרסקה ב-31 באוקטובר 2015 בחצי האי סיני עקב התפוצצות מטען חבלה שהוטמן בה על ידי מחבלים, פעילי מחוז סיני של המדינה האסלאמית. כל 224 נוסעי המטוס, מדגם איירבוס A321, נספו. זהו אסון התעופה הכבד ביותר במצרים, ואסון התעופה הכבד ביותר במטוסי משפחת איירבוס A320.

Airbus A321-231 MetroJet EI-ETJ.JPG

בעקבות מחדל אבטחת המטוס בשדה התעופה המצרי הפסיקה רוסיה את כל טיסותיה ליעד זה , החלטה שהסבה נזק כבד מאוד לתיירות המצרית והפסד הכנסות של מיליארדי דולרים בעקבות הפסקה כמעט מוחלטת של תיירות חוץ לאתר המלונות בשארם א-שייח.

לקח למצרים יותר משנתיים לשקם את מערך האבטחה סביב הטיסות בשארם וככל הנראה הרוסים פוקחים עין גם הם באתר.

אלא שמצרים מעריכה כי הרעה על אזורי התיירות של שארם א-שייח יכולה להגיע גם מצפון סיני שם פועלים עד היום ,באינטנסיביות ,מחבלי דאעש-סיני הזוממים כל הזמן לחזור ולפגוע גם באתרי התיירות שבדרום חצי האי סיני.

צבא מצרים נערך גם לאפשרות זאת ופרס גדודים רבים מצפון לשארם א-שייח כדי לאבטח את אזור התיירות.

החשש המצרי כי גם גדודי צבא רבים לא יעצרו מתקפת טרור,שאם תצליח תנחית מכת מוות סופית על השקעות של מיליארדים שהושקעו בהקמת תשתיות תיירות אדירות עבור גורמי חוץ, הביאו את מצרים לבניית חומת הגנה גבוהה סביב האזור התיירותי עם מספר קטן של פתחי כניסה מאובטחים היטב שיגבירו את סיכוי הסיכול של כל מתקפת טרור אפשרית.

אורך החומה מבטון שנבנתה מסביב לעיר שארם א-שייח – 37 ק"מ והיא מצויידת במצלמות אבטחה מודרניות המנטרות באופן קבוע את כל השטח שליד החומה וכן נקודות אבטחה מאויישות בשומרים מסביב לשעון.

מפת אזור החומה:

תמונה

החומה מקרוב:

תמונה

תמונה

תמונה

 

 

 

Among the measures taken by the #Egyptian Government to secure Sharm Al-Sheikh resort city in Southern #Sinai was the establishment of a 37km concrete wall around the city, equipped/prepared with Modern CCTV, monitoring devices & security points.

 

כתיבת תגובה